اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

احیای کارگروه فرهنگ بومی و محلی در ارشاد مازندران/برطرف شدن مشکلات تالار مرکزی ساری پس از 18 سال

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام اینکه احیا فرهنگ بومی و محلی را به صورت ویژه در برنامه کاری دارم، گفت: کارگروه ترویج فرهنگ بومی در ارشاد تشکیل شده و در 6 ماهه دوم برنامه‌های جامعی در سطح استان پیش‌بینی شده است.

احیای کارگروه فرهنگ بومی  و محلی در ارشاد مازندران/برطرف شدن مشکلات تالار مرکزی ساری پس از 18 سال

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، صبح امروز مهرانگیر عباسی مدیر خبرگزاری فارس در استان مازندران به همراه جمعی از خبرنگاران مرکز استان با عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران دیدار و گفت‌وگو کردند.

عباس زارع در جمع خبرنگاران فارس در ارتباط با اقدامات انجام شده در سطح استان پس از حضورش، اظهار کرد: مشکل تالار مرکزی رامسر که یک مشکل 18 ساله بوده حل شده است.

وی با اعلام اینکه برنامه‌ریزی برای رفع مشکل تالار مرکزی شهر ساری در دستور کار برنامه ارشاد استان قرار دارد، افزود: به صورت ویژه طرح ساماندهی تالار مرکزی شهر را پیگیری می‌کنم.

به گزارش فارس، کلنگ تالار مرکز شهری در سال 86 تحت عنوان تالار مرحوم کردان به زمین زده شد، این پروژه بر اساس برنامه‌ریزی قرار بود به مدت سه سال به بهره‌برداری برسد.

میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این پروژه  در سال 96 حدود 6 میلیارد تومان بود و مساحت اجرای طرح بیش از 12 هزار و 966 متر مربع است، اکنون با گذشت بیش از 11 سال میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه حدود 86 درصد اعلام شده است.

در گزارشی که خبرنگار فارس در چند ماهه گذشته پیگیری کرده متولیان سابق ارشاد استان تنها دلیل عدم بهره‌برداری از این پروژه را کمبود اعتبارات در بخش تجهیزات اعلام کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران قول برنامه‌ریزی شده‌ای برای بهره‌برداری از این پروژه نداد اما برای تکمیل این پروژه دغدغه دارد و اعلام کرده است که به صورت ویژه برای تکمیل این پروژه برنامه‌‌ریزی می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به کلنگ‌زنی خانه مطبوعات مازندران، از برنامه‌ریزی برای ساخت مجتمع فرهنگی هنری در کلاردشت خبر داد.

وی با اعلام اینکه احیا فرهنگ بومی و محلی را به صورت ویژه در برنامه کاری دارم، گفت: کارگروه ترویج فرهنگ بومی در ارشاد تشکیل شده و در 6 ماهه دوم برنامه‌های جامعی در سطح استان پیش‌بینی شده است.

زارع برگزاری نمایشگاه کتاب، نمایشگاه مطبوعات،کتاب کودک، نمایشگاه بازی‌های دیجیتال و نمایشگاه عکس در سطح استان طی سال جاری را دیگر برنامه‌های ارشاد استان اعلام کرد و گفت: اولویت اول بنده در ارشاد استان ترویج ارزش‌های دینی و اسلامی است.

وی با اعلام اینکه ارشاد متولی فرهنگ و هنر استان مازندران است، افزود: در کنار دستگاه‌های تخصصی برای فرهنگ‌سازی قرار می‌گیریم.

مدیرکل ارشاد مازندران با اعلام اینکه سیاست گذاری‌های فرهنگی استان در ارشاد انجام می‌شود، یادآور شد: راهبردها را در اختیار سایر ارگان‌ها و نهادها قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تکریم مفاخر در سطح استان، گفت: شناسایی و تکریم مفاخر استان برای ارشاد دارای اهمیت است در همین راستا بحث تجلیل از مفاخر فرهنگی و هنری را به صورت فصلی در دستور کار داریم و این موضوع در سطح شهرستان‌ها هم به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

مدیرکل ارشاد مازندران در ارتباط با ساماندهی آگهی‌های ثبتی در مازندران، بیان کرد: نرم افزاری در این ارتباط طراحی می‌شود و به صورت سیستمی آگهی‌های ثبتی برای انتشار در اختیار نشریات قرار می‌گیرد.

وی در پایان درباره برخی گلایه‌های فعالان رسانه‌ای استان در ارتباط با توزیع ناعادلانه آگهی‌های مزایده و مناقصه، بیان کرد: این آگهی‌ها بر اساس درجه روزنامه برای انتشار تقسیم می‌شود از طرفی گزارش توزیع آگهی‌ها در سامانه جامعه رسانه‌ای کشور بارگذاری می‌شود.

انتهای پیام/86004/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول