اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

به دلیل بدعهدی‌ غربی‌ها بازگشت به شرایط قبل از برجام حق ملت ایران است

نماینده تبریز در مجلس با اشاره به بدعهدی‌ غربی‌ها در عمل به تعهداتشان درقبال توافق با ایران، گفت: به دلیل این بدعهدی‌‌ها بازگشت به شرایط قبل از برجام حق ملت ایران است.

به دلیل بدعهدی‌ غربی‌ها بازگشت به شرایط قبل از برجام حق ملت ایران است

محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجامی توسط ایران، اظهار داشت: در برجام پیش‌بینی شده بود که هر کدام از طرفین به تعهدات خود عمل نکرد، طرف دیگر به شرایط قبل از برجام برگردد و طبیعی است که از روزهای اول اجرای برجام که جمهوری اسلامی ایران حتی جلوتر از مصوبه قانونی به تعهدات خود عمل کرد و اما عملاً اتفاق مهمی از سوی طرف مقابل رخ نداد، ایران به شرایط قبلی بازگردد.

وی افزود: از همان روزها هم ایران می‌توانست به شرایط قبل از برجام برگردد اما ملاحظاتی که مسؤولین اجرایی داشتند باعث تأخیر در این کار شد و حالا مشخص شده طرف مقابل هیچ علاقه جدی به اجرای برجام ندارد.

فرهنگی گفت: طبیعتاً حق قانونی دولت و ملت ایران است که به شرایط قبل از برجام برگردد چرا که آنها عملاً هیچ حرکتی انجام نمی‌دهند و در این صورت تکلیف جمهوری اسلامی هم روشن است و در زمان بندی‌ اعلام شده کار را پیش می‌برد و گام‌های بعدی کاهش تعهدات خود را برخواهد داشت.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر اینکه اولویت مهم در بحث هسته‌ای، تأمین نیازهای کشور است، اضافه کرد: ما در حوزه‌های مختلف به فناوری هسته‌ای نیازمند هستیم و همه اینها هم با اراده مسؤولان ذیربط در کشور به طور مرحله به مرحله در حال انجام است و پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول