اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

هدف جریان استکبار انحراف جامعه از امام زمان (عج) است

استاد حوزه علمیه قم هدف امروز جریان استکبار را منحرف کردن جامعه از امام زمان (ع) با ترویج سبک زندگی غربی و ایجاد نیازهای مجازی و کاذب دانست.

هدف جریان استکبار انحراف جامعه از امام زمان (عج) است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی پنجشنبه شب در مسجد جمکران قم و در جمع عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با اشاره به اینکه ائمه معصومین (ع) نیازهای حقیقی بشر را می‌شناسند و آن را دنبال می‌کنند تصریح کرد: تردیدی نیست که جریان استکبار امروزی به دنبال آن است تا جامعه را از «صراط الله المستقیم» که همان راه امامان معصوم (ع) است دور کند و شکم و شهوت پرستی را به جای آن بنشاند.

وی افزود: جریان استکبار در رسیدن به این هدف در کشورهای همسایه ما که همان سیستم پادشاهی بنی امیّه را دنبال می‌کنند موفق بوده‌اند، اما خدای را شاکریم که در کشور ما به دلیل وجود نعمت رهبری یعنی نعمت حضور مجتهدِ اسلام‌شناسِ تربیت یافته، موفق نشده‌اند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هدف امروز جریان استکبار همان هدف معاویه در زمان خود است گفت: در تاریخ هست که معاویه در زمان خود به عمروعاص چنین می‌گفت که حکومت را دنبال می‌کند تا امامت را غصب کرده باشد، و گرنه او به اینکه مردم دیندار هستند و نماز می‌خوانند یا نه کاری نداشت.

وی در ادامه به برخی روایات حضرت رسول الله (ص) در شأن امام حسین (ع) اشاره و اضافه کرد: بسیاری از ما روایت مشهور «حسین منّی و أنا مِن حسین» را شنیده‌ایم. این روایت دو بخش دارد که بخش نخست آن یعنی «حسین از من است» دور از فهم و درک بشر نیست، چراکه امام حسین (ع) نوه پیامبر (ص) بود، اما اینکه شخصیتی مانند پیامبر بفرماید «من از حسین هستم» نیاز به توضیح و تفسیر دارد که محققان هم تلاش کرده اند تا آن را بشکافند.

میرزامحمدی بیان کرد: یک نظر این است که این عبارت به آن معناست که حیات شریعت نبوی به وجود امام حسین (ع) است، یعنی همان که می‌فرمایند اسلام، «نبویُّ الحُدوث» و «حسینی البقاء» است، یعنی اگر امام حسین (ع) نبود، از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند.

وی افزود: نظر دومی که احتمالا دقیق تر است چنین تفسیر می‌کند که پروردگار عالَم رسالت انبیاء را به رسالت رسول الله (ص) ختم به خیر کرد، اما تداوم رسالت آن حضرت و ابقای آن با قیام حسینی محقق شد که اگر نبود، رسالت نبوی ابتر و ناقص می‌ماند.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: پیامبر اعظم (ص)، اهل بیت خود را همرتبه و همسنگ قرآن می‌داند و از این رو بارها حدیث ثقلین را در مواقف مختلف تکرار و گوشزد فرمود تا شک و شبهه ای برای کسی باقی نماند. بنابراین می‌توان چنین نتیجه گرفت که قیاس ائمه معصومین (ع) تنها با قرآن ممکن است و قیاس آن ها حتی با انبیاء نیز باطل خواهد بود.

وی اظهار کرد: همان طور که قرآن کریم دیگران را به تحدی و مبارزه فرا می‌خوانَد که اگر می‌توانید آیه ای مانند قرآن بیاورید، باید گفت که وجود مبارک امام معصوم (ع) هم به عنوان شریک و همدرجه قرآن، همین تحدّی را دارد، به این معنا که اگر همه عالَم دست به دست یکدیگر دهند نمی توانند شخصیتی مانند یکی از معصومین (ع) درست کنند.

حجت الاسلام میرزامحمدی سپس به این نکته اشاره کرد که امام حسین (ع) مانند قرآن، مثل و شبیه و نظیر ندارد و همه ویژگی های نورانی قرآن را دارد و همان گونه که قرآن کتاب هدایت است، امام حسین (ع) هم چراغ هدایت است، به بیان دیگر همان طور که قرآن با کثرت مراجعه به آن کهنه نمی‌شود، وجود و نهضت مبارک امام معصوم (ع) هم با گذشت ایام رو به خاموشی و فرسودگی نخواهد گذاشت.

وی اظهار کرد: یکی از مهم ترین وظایف ما در این دوران، کسب معرفت نسبت به امام معصوم (ع) است که این معرفت نباید منحصر به معرفت شناسنامه‌ای باشد، بلکه مهم شناختی است که بتواند سیر به سوی خدا را برای انسان، بر اساس میزان و معیار قرار دادن امام معصوم (ع) به عنوان حجت خدا تسهیل سازد.

استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: اکنون پرسش مهم این است که ما در برابر این معصومین (ع) به‌ویژه امام حسین (ع) که نظیر و همتا ندارند چه وظیفه ای داریم و در این ایام دهه محرم باید چه بخواهیم. پاسخ این سؤال را می‌توان از متن صحیح السند زیارت مطلقه حضرت سیدالشهداء (ع) از زبان امام صادق (ع) داد که می‌فرماید «ألتَمِسُ کمالَ المنزله عند الله»، یعنی وقتی در این شب‌های دهه محرم خدمت کسی می‌رسیم که مُستجمع کمالات همه انبیاء است، باید از او همه کمالات را التماس کنیم، در عین حال باید توجه داشت که تعبیر «التماس» به معنای تکرار درخواست و البته درخواستی با همه وجود و نه فقط یک درخواست ظاهری است.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول