اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

شهدا سرداران و قهرمانان مبارزه با نفس بودند

عضو هیئت‌علمی دانشگاه شیراز ضمن اشاره به این مطلب که شهدا سرداران و قهرمانان مبارزه با نفس بودند، گفت: شهید رجایی به دلیل اینکه در موقعیت ریاست جمهوری مغرور و شیفته خود نشود گفته بود هرازگاهی به من یادآوری کنید که من همان محمدعلی رجایی هستم که سر کوچه‌ها دست‌فروشی می‌کردم.

شهدا سرداران و قهرمانان مبارزه با نفس بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، شامگاه پنج‌شنبه یادواره 33 شهید محله نبادان در شهرستان ابرکوه با حضور علی شیرازی عضو هیئت‌علمی دانشگاه شیراز و با همکاری پایگاه مقاومت شهید باهنر، هیئت‌امنا محله نبادان و بنیاد شهید و امور ایثارگران در حسینیه حضرت اباالفضل (ع) این محله برگزار شد.

در این یادواره علی شیرازی با تأکید بر اینکه شهدا با راحت‌طلبی مبارزه کردند، اظهار کرد: متأسفانه در جامعه ما بر عکس عملکرد شهدا رفتار می‌شود و همه به جای مبارزه با راحت‌طلبی، به دنبال کسب آن هستند.

شیرازی خاطرنشان کرد: تفاوت ما با شهدا این است که آنان به دنبال بلا و سختی بودند و معتقد بودند تحمل سختی‌ها به عاقبت آن می‌ارزد؛ اما نسل امروز از بلا فرار می‌کنند. آنان دائماً به فکر مرگ بودند و به همین خاطر توانستند راه 100 ساله را یک شبه طی کنند؛ اما معادله ما با شهدا متفاوت است.

وی یادآور شد: شهدا سرداران و قهرمانان مبارزه با نفس بودند؛ اما سیاست، فرهنگ و جامعه ما را به سمت بزرگ شدن خود می‌برد و ما به فرزندانمان منیت را آموزش می‌دهیم.

استاد علوم سیاسی ادامه داد: شهید رجایی به دلیل اینکه در موقعیت ریاست جمهوری مغرور و شیفته خود نشود گفته بود هرازگاهی به من یادآوری کنید که من همان محمدعلی رجایی هستم که سر کوچه‌ها دست‌فروشی می‌کردم و قابله می‌فروختم. آیا مسؤولین امروز ما هم همانند شهید رجایی هستند؟

انتهای پیام/90027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول