اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

فرزندانتان را برای فتح قدس تربیت کنید

یکی از مسوولان جامعه ایمانی مشعر از تهران با تاکید بر تربیت صحیح فرزندان از دوران شیرخوارگی گفت: باید فرزندان را سربازان فتح قدس و از جمله مهدی یاوران تربیت کرد.

فرزندانتان را برای فتح قدس تربیت کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام سیدحسین موسویان پیش از ظهر امروز در همایش شیرخوارگان حسینی همدان در حسینیه امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به نگرانی مادران در خصوص تربیت فرزندانشان اظهار کرد: وقتی بحث ازدیاد نسل می‌شود، دغدغه‌ برخی مادران این است که در محیط خانه بحث از ارزش‌هاست اما در محیط بیرون چیز دیگری مشاهده می‌شود که این تضادها روی تربیت فرزندان موثر است.

وی با بیان اینکه برای تربیت دینی فرزندان خود مادر باید به ارزش‌ها پایبند باشد گفت: اگر مادری طهارت باطنی نداشته باشد، نباید انتظار تربیت اسلامی آن فرزند را داشت.

این عضو جامعه ایمانی مشعر افزود: مادران اگر بتوانند فرزندان خود را خوب تربیت کنند، مانند حضرت موسی(ع) حتی در کاخ فرعون هم که باشد، آن را ویران می‌کند.

وی در ادامه فرزندان را امانت‌هایی دانست که باید پدران و مادران قدر آن‌ها را بدانند و تصریح کرد: صاحب کارخانه‌ای را می‌شناسم که با وجود ثروت فراوان اما فرزندی نداشت و حاضر بود همه آن ثروت را بدهد و فرزندی داشته باشد.

موسویان افزود: باید اول شکرگزار خدای متعال بود که به شما فرزندانی عطا کرد و در ادامه برای افرادی که آرزوی داشتن فرزندی دارند دعا کرد.

وی با بیان اینکه در عمل باید شکرگزار خدا بود و آن هم در تربیت درست فرزندان است خطاب به مادران گفت: از همان دوران شیرخوارگی و ماه‌های اول، با وضو به کودکان شیر دهید، علاوه بر توجه به جسم کودکان به غذای روح ان ها هم توجه کنید.

این عضو جامعه ایمانی مشعر با انتقاد از اینکه برخی مادران با وجود نداشتن مشکل شیردهی، از شیر خشک و شیر گاو برای تغذیه نوزان خود استفاده می‌کنند افزود: تا جایی که مقدور است مادران طبق آیه قرآن تا دو سال کامل و آن هم از شیر خود به نوزادان بدهند چراکه دارای آثار و فواید بی‌شماری است.

وی بیان کرد: مادران در دوران شیردهی با وضو باشند، غیبت نکنند و شیر را آلوده و ناپاک نکنند، باید از همین اول خشت تربیتی را محکم بنا کنند تا برای آینده مفید بوده و سربازانی دلیر برای حضرت بقیه‌الله(عج) باشند.

موسویان با اشاره به سخنان حکیم بوعلی سینا در کتاب قانون اضافه کرد: طبق گفته این حکیم بزرگوار، خلقیات مادر و هر آنچه به آن آراسته است از مجرای شیر به کودک می‌رسد پس باید مادران مراقب رفتار خود باشند.

وی به نقش مجالس روضه حضرت سیدالشهدا(ع) در تربیت فرزندان پرداخت و گفت: مادران نباید دست از این گونه مجالس بردارند، باید از طریق این مجالس شیرخواران خود را برای فتح قدس تربیت کنند.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول