اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

«نذرنامه» برای «سربازان در گهواره»

اینجا «دارالمومنین همدان»، همایش «شیرخوارگان حسینی»، نذرنامه می‌خوانند و شیرخوارگان نذر علی‌اصغر رباب می‌شوند، کسی دوست ندارد، این فضای معنوی تمام شود. همه می‌خواهند دل در گرو باب‌الحوائج شش ماهه بماند.

«نذرنامه» برای «سربازان در گهواره»

خبرگزاری فارس ـ همدان؛ این جمعه اگرچه باز هم چشم‌ به‌راه مهدی(ع) ماند، اما متفاوت بود، ساعت 8:30 برای مادرانی که خداوند به آنها طفلی شیرخواره عطا کرده قراری عاشقانه است. مسیر به سمت حسینیه امام(ره) حال و هوایی دیگر دارد، برخی طفل به دست با عجله می‌روند مبادا که دیر برسند.

قرار امروز بین مادران است و رباب تا فدایی بیاورند برای طفل کوچکش، مادران سیاه‌پوش به عزای علی‌اصغر(ع) و فرزندان سبزپوش به حرمت شیعیان، هر یک سربندی به سر دارند، یکی «یا حسین»، دیگری «یا صاحب زمان»، آن یکی «یا باب‌الحوائج» و یکی هم «یا علی‌اصغر(ع)».

حسینیه پر است از مادران حسینی و طفلانشان، خادمان مادران را به طبقه بالا راهنمایی می‌کنند، با این وجود بسیاری از حضار در حیاط حسینیه ‌مانده‌اند، شور و شعور وصف نشدنی سراسر حسینیه را فراگرفته.

در ابتدا سخنران به اهمیت حضور مادران در این مجامع اشاره‌ می‌کند و می‌گوید: فرزندان را از کودکی پای منبر روضه حسین(ع) بنشانید تا حسینی شوند.

بعد روضه‌ای می‌خواند و مادران را به کربلا ‌می‌برد، گونه‌ مادران خیس می‌شود، لحظه‌ای که رباب در غم فرزند شیرخواره‌اش چه‌ها که نمی‌‌کشد.

شیرخوارگان از گرما بی‌تابی می‌کنند از هر صف یکی دو مادر ایستاده و فرزندان خود را می‌چرخانند و اشک می‌ریزند بر بی‌تابی شش ماهه کربلا.

بعضی برای رفع بی قراری، سینه به دهان طفلشان گذاشته تا آرام شوند، اینجاست که یاد سینه بی‌شیر رباب و لب تشنه دردانه‌اش آتش به دل‌ها می‌زند.

مداح؛ مجمع شیرخوارگان را به اوج رساند به لحظه‌ای که اباعبدالله برای طلب جرعه‌ای آب ‌علی اصغر را روی دو دست خود بالا گرفته و حرمله دیوسیرت، تیر سه شعبه‌ای بر گلوی نازکش می‌نشاند؛ مادران غرق در عزای علی اصغر، فرزندان خود را روی دست گرفته و اشک می‌ریزند بر مظلومیت حسین(ع).

پای بلندگو اعلام کردند مادرانی از بیمارستان راهی روضه علی‌اصغر شده‌اند تا از باب‌الحوائج شش ماهه شفای طفلشان را بگیرند، اینجا امید جاری است.....

ناله‌ای از ته دل برخاست و در سرسرای حسینیه پیچید دست‌ها بر فراز سر بلند شده «أَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ» را زمزمه می‌کردند هر بار که این آیه تکرار می‌شود، سوزش نیز بیشتر می‌شود.

می‌گویند دعای مادران دلشکسته برآورده می‌شود، حسینه مالامال دل شکسته بود برای شفا، برای آخر و عاقبت به خیری، برای سلامتی و داشتن فرزندی صالح.

به پایان مراسم نزدیک می‌شویم، نذرنامه می‌خوانند و شیرخوارگان نذر علی‌اصغر می‌شوند، کسی دوست ندارد، این فضای معنوی تمام شود. همه می‌خواهند دل در گرو باب الحوائج شش ماهه بماند.

گهواره‌ای سبزپوش به میان مادران آمد تا نذورات خود را در آن بیاندازند و سیب سرخی به تبرک گرفته و به فرزندان خود بچشانند.

شیرخوارگان امروز نذر قیام امام زمان(عج) شدند...

انتهای پیام/ 89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول