اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

نگاه اقتصادی به خدمات مجموعه آموزش‌وپرورش، نگاه مسموم است

امام‌جمعه ابرکوه گفت: مسامحه‌کاری وزارت آموزش‌وپرورش موجب شیوع نگاه تجاری و اقتصادی به خدمات آموزش‌وپرورش شده و شکاف عمیقی بین طبقات مرفه و محروم جامعه ایجاد و بی‌عدالتی به وجود آورده است.

نگاه اقتصادی به خدمات مجموعه آموزش‌وپرورش، نگاه مسموم است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، بعدازظهر امروز امام‌جمعه ابرکوه در دیدار با رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان اداره کل آموزش‌وپرورش استان، اظهار کرد: به تصریح قانون اساسی تحصیل دانش‌آموزان باید رایگان باشد تا خانواده‌ها بتوانند با خیال راحت فرزندانشان را به مدارس بفرستند.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی گفت: متأسفانه مسامحه‌کاری وزارت آموزش‌وپرورش موجب شیوع نگاه تجاری و اقتصادی که نگاهی مسموم است، به خدمات مجموعه آموزش‌وپرورش شده و شکاف عمیقی بین طبقات مرفه و محروم جامعه ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام حسینی با تأکید بر اینکه نگاه اقتصادی فوق تبعیضی آشکار در امر تحصیل نونهالان ایجاد کرد است، افزود: قشر برخوردار فرزندشان را به مدارس غیرانتفاعی فرستاده و هزینه سنگین را به امید رسیدگی بهتر به تحصیل آنان متقبل می‌شوند و قشر نادار فرزندش را به مدرسه دولتی می‌فرستند که بعضی به خاطر بازار گرمی مدارس دولتی را ضعیف جلوه می‌دهند.

حسینی اذعان کرد: در همین راستا بعضاً دانش‌آموزان خوش استعداد به خاطر بی پولی نمی‌توانند رشد مطلوب علمی داشته باشند و از آن‌طرف دانش‌آموزان کودن با اهرم پول قبول می‌شوند!

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه ادامه داد: این بی‌عدالتی در نظام آموزشی را انسان نمی‌داند با که بگوید و چرا باید اساساً محروم را محروم نگه داریم؟!

وی تأکید کرد: ضرورت اجرایی شدن سند بنیادین که مورد عنایت مقام معظم رهبری است و دانش‌آموز را به مراحلی از امید و نشاط و توفیق مضاعف سوق می‌دهد، امری محسوس است و آگاهی بیشتر خانواده و اولیاء در امر سرنوشت فرزندانشان را فراهم می‌سازد.

حسینی در خاتمه تأکید کرد: اولیاء و مربیان چنانچه به وظایف خود عمل کنند، همچون دو بال برای دانش‌آموز جهت پرواز به اوج قلّه دانش و ارزش هستند.

انتهای پیام/90027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول