اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

همایش شیرخوارگان حسینی در بندر دیر برگزار شد

مادران دیری به همراه نوزادان خود بیاد حضرت علی اصغر(ع) در همایش شیرخوارگان حسینی شرکت کردند.

همایش شیرخوارگان حسینی در

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیر، امروز عصر مصلای شهدای محراب بندر دیر شاهد حضور پرشور مادرانی بود که برای هم‌دردی با مادر حضرت علی اصغر(ع)  آمده بودند تا بگویند که راه حسین(ع) ادامه دارد و فرزندان ما جان‌نثاران طفل شش ماهه کربلا هستند.

مادران، لباس‌های سبزرنگ بر تن نوزدان خود کرده و سربندهای یا حسین(ع) و یا علی اصغر(ع) بر پیشانی آنها بسته بودند و با شور  و شعور در عزای طفل شش ماهه سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) عزاداری کردند.

در بخشی از این مراسم مادران نوزدان خود را در گهواره نمادین حضرت علی اصغر(ع) می‌گذاشتند و عکاسان حاضر در این همایش نیز تصاویری از این صحنه‌های زیبای عشق و دلدادگی به سید و سالار شهیدان تهیه می‌کردند.

یکی از مبلغان در همایش شیرخوارگان حسینی در مصلای شهدای محراب بندر دیر با بیان اینکه اولین دانشگاه و مدرسه انسان‌سازی خانه است، اظهار داشت:  از خانه است که انسان‌های ارزشمند و لایقی به جامعه تحویل داده می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی با بیان اینکه همه شهدای کربلا انسان‌هایی بودند که مربیان خوبی در خانه داشتند، افزود: کلکسیونی از همه زیبایی‌ها و همه آموزه‌های تربیتی در نظام خانواده در شخصیت باکیفیت جوان رعنای سیدالشهداء، حضرت علی‌اکبر(ع) تجسم و تجلی پیدا کرد و این در سایه تربیت مادر محقق شده است.

وی با اشاره به تأثیر جایگاه مادر در اجتماع، عزت، سعادت و شقاوت افراد، ادامه داد: امروز دختران و پسران ما بیش از آنچه به دنیای مادی نیازمند باشند به یک مادر مطمئن، مهربان و باکفایت نیازمند هستند و امروز نیاز جامعه ما تربیت زیبای انسانی است.

به گزارش فارس، مادران در حالی که شیرخوارگان خود را بر روی دستان خود گرفته بودند، ندای لبیک «یا صاحب‌الزمان» سر دادند و با قرائت نذرنامه‌ای فرزندشان را نذر قیام جهانی امام زمان(عج) کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول