اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مکتب امام حسین(ع) مرزهای جغرافیایی را درنوردیده است

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه مکتب امام حسین مرزهای جغرافیایی، تاریخی و اعتقادی را درنوردیده است گفت: مشیت و اراده خداوند و اخلاص امام حسین از مهم‌ترین دلایل ماندگاری مکتب امام حسین بعد از 1400 سال است.

مکتب امام حسین(ع) مرزهای جغرافیایی را درنوردیده است

حجت‌الاسلام محمد سادات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: حقیقت حضرت سیدالشهدا(ع) مافوق توصیف و تصور ما است، خونی که در سال 61 هجری بر زمین چکیده شده است خون شخصیتی بود که پیامبر خدا فرمودند:«حسین از من است و من از حسین».

وی افزود: طبق این حدیث پیامبر حقیقت حسینی برابر است با حقیقت محمدی و در واقع در روز عاشورا این سر امام حسین نبود که جدا شد بلکه سر پیامبر خدا بود لذا بی جهت نیست که ائمه معصومین، علما و بزرگان اینگونه برای امام حسین مایه می‌گذارند.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان با تاکید بر اینکه به حول قوه الهی مکتب امام حسین مرزهای جغرافیایی، تاریخی و اعتقادی را درنوردیده است گفت: یک روزی تمام گستره ایران دین زرتشتی و آتش‌پرستی داشتند که امروز اثری از آنها نمانده است اما امروز مکتب امام حسین تمام مرزهای جغرافیایی و اعتقادی را درنوردیده بطوریکه در شهر لندن بزرگترین دسته‌جات عزداری راه انداخته شده است.

 وی تصریح کرد: در طول تاریخ حوادث و جنگ‌های هولناک زیادی اتفاق افتاده است که چندین میلیون نفر در این حوادث کشته و زخمی شده‌اند اما هیچوقت برای آنها مجلس یادبودی در حد مجلس عزای حسینی گرفته نشده است این درحالیست که 1400 سال پیش در یک جنگ نابرابر بین 72 نفر از یاران امام حسین و لشکری حدود 4 هزار نفری که فقط چند ساعت طول کشید جمعیتی کشته شدند اما بدانید چطور این حادثه مرزهای تاریخی را درنوردیده و روز به روز بر حماسه این مکتب افزوده می‌شود.

حجت‌الاسلام سادات خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که باعث شده است، مکتب امام حسین از 1400 پیش تا امروز زنده بماند اولا مشیت و اراده خداوند و دوم اخلاص داشتن امام حسین و رنگ خدایی بودن حرکت و قیام ایشان بود.

وی افزود: خداوند متعال اگر بخواهد چیزی را حفظ کند حتما حفظ می‌کند ‌حتی اکر تمام دنیا تلاش کند که نابود شود برای مکتب امام حسین هم همینگونه است چون خداوند اراده کرده است جاودانه بماند، جاودانه مانده است.

انتهای پیام/2330/83

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول