اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نتانیاهو: با پوتین درباره ایران رایزنی خواهم کرد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که در هفته آتی با رئیس‌جمهور روسیه دیدار خواهد کرد. او گفت موضوع ایران مهم‌ترین بحث میان او با پوتین خواهد بود.

نتانیاهو: با پوتین درباره ایران رایزنی خواهم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شب گذشته (جمعه) در گفت‌و‌گو با شبکه بی بی سی عربی، مدعی شد که بسیاری از رهبران عربی روند عادی‌سازی روابط خود با تل آویو را افزایش داده‌اند.

او در این گفت‌و‌گویکوتاه، بخش اصلی سخنان خود را به حملات علیه ایران اختصاص داد و بار دیگر مدعی شد که رژیم صهیونیستی در حال دفاع از خود و دیگر کشورها در برابر ایران است.

نتانیاهو گفت که با وزیر دفاع آمریکا و وزیر دفاع و نخست‌وزیر انگلیس دیدار و در خصوص «عملیات علیه ایران در منطقه» گفت‌وگو کرده و قصد دارد در این خصوص با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه نیز در هفته آتی رایزنی کند.

او تأکید کرد که برای انجام این عملیات باید هماهنگی‌ها با دیگر قدرت‌های حاضر در منطقه صورت گیرد تا جلوی بروز خطاها در جریان انجام عملیات گرفته شود. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد که ایران اقدامات خود را به آفریقا نیز کشانده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این هم در گفت‌‌وگوی تلفنی با «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه گفته بود: «با توجه به اینکه ستیزه‌جویی‌های ایران بیشتر و بیشتر می‌شود الان زمان مناسبی برای گفت‌وگو با این کشور نیست.»

وی در بخش بعدی سخنان خود به روابط این رژیم با کشورهای عربی اشاره کرد و مدعی شد که نوع نگاه و رویکرد کشورهای عربی در قبال اسرائیل متحول شده است. به گفته وی برخی از رهبران عربی بدون توجه به مسأله فلسطین در حال برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی در موضوعات تجارت، تکنولوژی، انرژی، آب و امنیت هستند.

نتانیاهو افزود: «عادی‌سازی روابط با ما در حال افزایش است... معتقد نیستم که می‌توان به توافقات صلح دیگری دست یافت اما  مسأله جدید این است که کشورهای عربی بتدریج درک می‌کنند که می‌توانند با ما در خصوص موضوعات مختلف به خصوص مسائل امنیتی گام بردارند و من از این بابت بسیار خوشحالم.»

او در این خصوص به «محمد سعود» وبلاگ‌نویس سعودی اشاره کرد که اخیرا به سرزمین اشغالی سفر کرده بود. نتانیاهو او را نمونه تحول در عقاید کشورهای عربی در خصوص رژیم صهیونیستی دانست اما چیزی در مورد ضرب و شتم او در مسجدالاقصی و موج نفرت علیه وی در شبکه‌های اجتماعی کشورهای عربی نگفت.

به ادعای نتانیاهو بسیاری در جهان عرب در سطح رهبران و مردم عادی علی رغم حل نشدن موضوع فلسطین فهمیده‌اند که اسرائیل دشمن آنها نیست و می‌تواند متحد اساسی برای مقابله با ایران باشد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه از اینکه فلسطینی‌ها حاضر به شرکت در نشست بحرین در تاریخ پنج تیر ماه و پذیرش پیشنهادات اقتصادی نشدند ابراز تعجب کرد و گفت: «نمی‌گوییم که حمایت اقتصادی جایگزین توافق سیاسی شود. بلکه این دو موضوع موازی هم است. موضع رهبران فلسطین را متوجه نمی‌شوم. آیا می‌دانند که با ۳۰ میلیارد دلار برای تعداد کم ساکنان فلسطینی چه کارهایی می‌توان کرد؟»

انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی قرار است در ۱۷ ماه جاری میلادی (۲۶ شهریور) برگزار شود. انتخاباتی که برای نتانیاهو و حزبش سرنوشت‌ساز است. این انتخابات پس از آن برگزار می‌شود که او پساز انتخابات آوریل گذشته موفق به تشکیل کابینه نشده بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول