اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مقاله محققان دانشکده شیمی دانشگاه تبریز، برتر انتخاب شد

مقاله محققان دانشکده شیمی دانشگاه تبریز در ژورنال “Journal of Materials Science & Technology” به عنوان مقاله برترسال 2018 انتخاب شد.

مقاله محققان دانشکده شیمی دانشگاه تبریز، برتر انتخاب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، میرقاسم حسینی استاد گروه شیمی فیزیک دانشکده شیمی دانشگاه تبریز و نویسنده مسوول این مقاله با اعلام این خبر اظهار داشت: این مقاله تحت عنوان " سنتز، شناسایی و بررسی الکترو شیمیایی اکسید گرافن-نانولوله‌های کربنی چند دیواره-اکسید منگنز-پلی‌آنیلین به‌عنوان الکترود ابرخازنی" که به بررسی تاثیر هم‌افزایی استفاده همزمان از این سه گروه ماده می‌پردازد که بر همین اساس به عنوان مقاله برتر از مجموع مقالات چاپ شده در ژورنال «Journal of Materials Science & Technology» در انتشارات «Elsevier» در سال 2018 انتخاب شده است. 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نتایج چاپ شده در این مقاله مستخرج از کارهای پژوهشی رساله دکترای خانم الهام شهریاری قلعه‌لر است، یادآور شد: ابرخازن ساخته شده دارای ویژگی‌های منحصر به‌فردی شامل ظرفیت ویژه بالا، مقاومت داخلی پایین، پایداری چرخه‌ای بالا، روش ساخت آسان است که می‌تواند به عنوان یک گزینه مناسب برای استفاده و مطالعات بیشتر در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد.

استاد گروه شیمی فیزیک دانشکده شیمی دانشگاه تبریز اضافه کرد: نتایج حاصل از فعالیت‌های پژوهشی انجام گرفته در این زمینه در آزمایشگاه پژوهشی علوم و تکنولوژی الکتروشیمی در مجلات بین‌المللی معتبر با ضریب اثربخشی بالا و یک ثبت اختراع در سازمان ثبت اختراعات کشورمان به چاپ رسیده و در ادامه با توسعه همکاری‌های بین‌المللی آزمایشگاه در حوزه ابرخازن‌ها، شاهد پیشرفت روزافزون در این زمینه خواهیم بود.

گزارش فارس حاکی است؛ از میر قاسم حسینی به عنوان یکی از اساتید پر استناد دانشگاه، تاکنون 170 مقاله در مجلات معتبر ISI و 25 مقاله در مجلات ISC  به چاپ رسیده است. تالیف یک جلد و ترجمه دو جلد کتاب، ارائه بیش از 200 مقاله در سمینارهای ملی و بین‌المللی و اجرای 20 طرح صنعتی ملی و بین‌المللی از دیگر سوابق علمی و پژوهشی این عضو هیات علمی دانشکده شیمی است.

انتهای پیام/ 60023 /س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول