اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

فوتسال پتروشیمی پلیمر کرمانشاه در یک قدمی انحلال

کمتر از یک سال از جشن صعود تیم فوتسال پتروشیمی پلیمر کرمانشاه به لیگ دسته یک کشور و صحبت‌های مسؤولان تیم برای حضوری قدرتمند در این لیگ و صعود به لیگ برتر می‌گذرد و امروز این تیم در برزخ سرنوشتی نامعلوم دچار شده است.

فوتسال پتروشیمی پلیمر  کرمانشاه در یک قدمی  انحلال

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، پس از صعود شاهین کرمانشاه به لیگ برتر فوتسال کشور، بازیکنان و کادر فنی تیم پتروشیمی پلیمر با حمایت مدیرعامل وقت مجموعه عزم خود را جزم کرده و به لیگ دسته یک کشور صعود کردند، اما این شادی دوام زیادی نداشت و با توجه به تغییر مدیریت در مجموعه پلیمر همه رشته‌های اهالی فوتسال کارخانه پنبه شد.

سرمربی اسبق تیم فوتسال پتروشیمی پلیمر که از ابتدای سال‌جاری فعالیت خود را با این مجموعه قطع کرده است، در خصوص آخرین وضعیت تیم، اظهار داشت: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته و وساطت استانداری، اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه و هیأت فوتبال استان، مقرر شد در صورتی که مجموعه پتروشیمی پلیمر کرمانشاه قصد تیم‌داری ندارند امتیاز این تیم را به هیأت فوتبال واگذار کنند.

منصور محمودی ادامه داد: در صورت واگذاری این امتیاز می‌توان اسپانسری پیدا کرده و از انحلال این تیم جلوگیری کرد، اما مسؤولان پتروشیمی پلیمر با ترس از ایجاد شائبه زد و بند و یا تخلف اداری از واگذاری این تیم به هیأت فوتبال امتناع می‌کنند و پس از صحبت‌های مسؤولان استانداری و اداره‌کل ورزش و جوانان تنها قبول کرده‌اند با شرایط خاصی اجازه فعالیت این تیم را به صورت «امانی» به هیأت فوتبال بدهند.

وی با بیان شرایط خاصی که به نظر او خارج از عرف ورزشی است، اضافه کرد: در حالی که کمتر از 10 روز تا روز قرعه‌کشی لیگ دسته یک باقی مانده است، مسؤولان پتروشیمی پلیمر قبول کرده‌اند که سهمیه این تیم را با حفظ حق فروش در هر شرایطی به مدت دو سال در اختیار هیأت فوتبال قرار دهند و این شرایط از عرف ورزشی به دور است.

محمودی با تشریح وضعیتی که این تصمیم برای تیم ایجاد کرده است، عنوان کرد: با شرایط فعلی هیچ کسی حاضر نیست مسؤولیت حمایت از این تیم را برعهده بگیرد، چراکه در صورت صعود این تیم به لیگ برتر ارزش آن چندین برابر شده و مسؤولان پتروشیمی پلیمر ممکن است سودای فروش دنبال کنند و یا از طرف دیگر پس از بقا در لیگ دو پس از دو سال ممکن است کلا تصمیم به انحلال تیم بگیرند در حالی که در صورت انصراف کامل از مسابقات لیگ دسته یک با توجه به قوانین فدراسیون فوتبال یک سهمیه برای استان کرمانشاه باقی خواهد بود و هیأت فوتبال استان می‌تواند یک تیم دیگر را برای حضور در این مسابقات معرفی کند.

این سرمربی فوتسال تصریح کرد: در شرایط فعلی نه تیم پتروشیمی پلیمر انصراف می‌دهد و نه حمایت می‌کند و نه امتیاز تیم را واگذار می‌کند و تنها با توجه به درخواست مسؤولان استانداری، اداره‌کل ورزش و جوانان استان و هیأت فوتبال شرایطی را ایجاد کرده است که واکنشی مثبت به درخواست آن‌ها داشته باشد، اما این واکنش اجازه ادامه فعالیت را به هیچ اسپانسر و مدیری نمی‌دهد.

دبیر هیأت فوتبال استان کرمانشاه در ادامه این گفت‌وگو در خصوص شرایط این تیم، گفت: براساس آخرین صحبت‌های که در خصوص وضعیت این تیم با مسؤولان مجموعه پتروشیمی پلیمر نامه‌ای به هیأت فوتبال ارسال شده است مبنی بر اینکه در راستای حفظ سهمیه استان در لیگ دسته یک فوتسال و با توجه به عدم تمایل مجموعه پتروشیمی پلیمر به مدیریت تیم در فوتسال، این مجموعه امتیاز تیم را به مدت دو سال با شرط حفظ حق فروش در اختیار هیأت فوتبال استان قرار می‌دهد.

ساسان سهامی با بیان این مطلب که شروط مطرح شده توسط مجموعه پتروشیمی پلیمر قدری فعالیت هرکسی را که قصد مدیریت این تیم را داشته باشد با چالش مواجه خواهد کرد، افزود: اولا ممکن است در پایان فصل جاری شرایط تیم پتروشیمی پلیمر تغییر کرده و به لیگ برتر صعود کرده و یا لیگ دسته دو سقوط کند در شرایط صعود امتیاز این تیم ارزش ریالی بالای پیدا کرده و ممکن است مسؤولان فعلی و یا آتی مجموعه پتروشیمی پلیمر را وسوسه کند که این امتیاز را بفروشند و در شرایط بعدی اگر این تیم به دسته پایین‌تر سقوط کند ممکن است مسؤولان پتروشیمی پلیمر از مدیریت تیم درخواست هزینه افت قیمت تیم را داشته باشند به همین دلیل این شرایط بسیار سخت است که اجازه فعالیت را به هرکسی نمی‌دهد.

وی ادامه داد: باید در نظر داشت که در صورت انصراف این تیم از لیگ دسته یک، حفظ این سهمیه در استان کرمانشاه یک پروسه سخت و پیچیده است که ممکن است با همراهی مسؤولان فدراسیون همراه نشود و امتیاز به سادگی از دست برود.

دبیر هیأت فوتبال استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تصمیمات اخذ شده در مجموعه پلیمر باید براساس وضعیت یک تیم فوتسال باشد و با نگاه به شرایط خاص یک تیم ورزشی تصمیمات لازم را اخذ کنند.

در خصوص وضعیت پتروشیمی پلیمر باید در نظر داشت که تصمیم‌گیری در خصوص تیم فوتسال پتروشیمی پلیمر در زمان اندک خارج از توان اداری این مجموعه است و  به این دلیل مجموعه پتروشیمی با هدف حفظ امتیاز در استان و احترام به وضعیت بازیکنان این تیم که از بخش زیادی از آن‌ها از کارکنان مجموعه پتروشیمی پلیمر هستند، بدون دریافت هزینه، این تیم را در اختیار هیات فوتبال استان قرار داده اند و با توجه به چهارچوب‌های قانونی از مسؤولان هیأت خواسته‌اند از فروش امتیاز این تیم خوداری کرده و حق فروش را برای مجموعه پلیمر حفظ کند. این در حالی است که به نظر نمی‌رسد مسؤولان پتروشیمی پلیمر در صورت صعود و یا سقوط تیم به لیگ برتر و یا لیگ یک به‌دنبال عایدات مالی از این تیم باشند.

یکی از مسائلی که در جریان احوال پتروشیمی پلیمر نیز به وضوح مشخص است و پیش از این نیز در  سرگذشت ابزارسازان درمانگر و یا سایر اسپانسرهای موجود در ورزش مشهود بوده است مساله عدم وجود مشاور و تیم اقتصادی در بدنه ورزش و هیأت‌های تابع است به نحوی که در زمان حضور اسپانسر هیچ کسی در مجموعه ورزش استان وجود ندارد که قوانین و مطالبات ورزش را به زبان اقتصاد و مدیریت مجموعه اقتصادی ترجمه کند و یا مطالبات و چهارچوب‌های کارخانه‌ها، مجموعه‌های اقتصادی و اسپانسرها را برای مدیران ورزشی بازگو کند، چرا که همان‌گونه که تاریخ ثابت کرده است، احوال اسپانسرهای ورزشی در استان مصداق شعر «مرنجان دلم را که این مرغ وحشی، ز بامی که برخواست مشکل نیشنید» است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول