اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

نظارت 15 گروه دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد بر دام های قربانی تاسوعا و عاشورا

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 15 گروه دامپزشکی ثابت و سیار بر نذورات و دام های قربانی در روزهای تاسوعا و عاشورا نظارت می کنند.

نظارت 15 گروه دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد بر دام های قربانی تاسوعا و عاشورا

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد عبداله بهمنش مدیرکل دامپزشکی استان اظهار کرد:  15 گروه دامپزشکی ثابت و سیار بر نذورات و دام های قربانی در روزهای تاسوعا و عاشورا نظارت می کنند.

وی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده این گروه‌ها در قالب اکیپ‌های ثابت و سیار و متشکل از بازرس بهداشتی و روحانی ناظر ذبح شرعی نظارت بر نذورات و دام‌های قربانی در روزهای تاسوعا و عاشورا بر عهده دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان از خیرین خواست نسبت به تأمین دام زنده نذورات قربانی از میادین عرضه دام و مراکز تحت نظارت دامپزشکی اقدام کنند و در صورت نیاز به معاینه رایگان دام‌ها و لاشه دام‌های قربانی مراتب را با شماره تلفن اداره دامپزشکی شهرستان محل اقامت خود و یاسامانه  ۱۵۱۲ این اداره کل در میان بگذارند.

بهمنش با اشاره به اینکه ۸۰۰ نوع بیماری مشترک بین دام و انسان وجود دارد و اکثر این بیماری‌ها به احتمال زیاد از طریق گوشت آلوده و غیر نظارت شده منتقل می‌شود، اضافه کرد: برای جلوگیری از انتقال بیماری های مشترک دام و انسان لازم است لاشه حیوانات بعد از ذبح مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری و سپس مصرف و یا توزیع شود.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد از مردم درخواست کرد از رها سازی خون، پوست و سایر آلایشات دام های قربانی در کوچه ها، خیابان‌ها و معابر عمومی خودداری کنند. 

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول