اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

کربلا نه درس مذاکره بلکه درس دشمن شناسی است

حجت الاسلام قاسم روان بخش در جمع مردم مهریز گفت: امام حسین (ع) دشمن را می شناخت و چهره نفاق را تشخیص می داد. او قیام کرد تا به مردم دشمن را بشناساند. پس پیام عاشورا و درس کربلا، دشمن شناسی است.

کربلا  نه درس مذاکره بلکه درس دشمن شناسی است

به گزارش خبرگزاری فارس در مهریز، حجت الاسلام قاسم روان بخش ساعتی پیش در هشتمین روز از محرم الحرام، در بین عزاداران حسینی با واکاوی واقعه کربلا  و تحریف های عده ای از این واقعیت خاطرنشان کرد: اگر کسی بگوید کربلا درس مذاکره است و ما باید مانند امام علی (ع) و امام حسن (ع) با دشمن صلح کنیم و با این تحریف، رای هم بیاورد، این یعنی مردم امام حسین را نشناخته اند و معرفت پیدا نکرده اند.

عضو مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) قم با اشاره به دلیلی که برای این ادعا یعنی فرا گرفتن درس مذاکره از کربلا می آورند افزود: هانی بن ثبیت حضرمی یکی از فرماندهان سپاه عمر بن سعد بود. او نقل می کند بین مردم شایع کردند که در واقعه کربلا قرار بر این بوده که هر دو طرف پیش یزید در شام بروند اما عمر بن سعد قبول نکرده است. یعنی این سخن شایعه بوده است. در حالی که امام حسین در واقعه کربلا بنا بر نقل قول شاهدان و حضرت زینب (س) سخنانی رسا و محکم علیه یزید و حکومت او زده است.

کربلا درس دشمن شناسی است

وی ادامه داد: کربلا درس مذاکره نبود. امام حسین (ع) برای مذاکره به سمت کوفه نرفت . او در روز عاشورا فریاد زد و فرمود: ما اهل بیت پیامبر معدن علم و تقوا هستیم؛ اما یزید فاسق است و فسق او علنی شده است و کسی مثل من با کسی مثل او بیعت نمی کند و اگر یزید حاکم بر مال وجان و ناموس مسلمانان شود، دیگر چیزی از اسلام باقی نخواهد ماند.

روان بخش با بیان اینکه کربلا درس دشمن شناسی است عنوان کرد: امام حسین تاکتیک های دشمن را می شناخت، برای همین قیام کرد و در مقابل یزید ایستاد. اهل بیت خود را نیز به همراه خود آورد تا پیام او را در همه مکان ها و زمان ها به گوش مردم جهان برسانند.

وی گفت: امام حسین (ع) تنها راه رسوایی یزید و شناساندن او به مسلمانان را قیام و نبرد با این جرثومه فساد دانست و حادثه عظیم کربلا، گرچه به شهادت مظلومانه امام زمان آن عصر و اسارت اهل بیت گرامی ایشان انجامید؛ اما در تاریخ چهره واقعی یزید منافق ثبت شد و همه او را شناختند.

این فعال سیاسی گریزی به وضعیت چند دهه اخیر بعد از انقلاب اسلامی و دشمنی های بی پایان دشمنان زد و تصریح کرد: امروز نیز کربلا جریان دارد و یمن، کشمیر، میانمارو نیجریه کربلا هستند و خون علی اکبرها و علی اصغرها در این کشورها به ناحق ریخته می شود. و اگر دشمن در با مسلمانان دیگر بخش های جهان با حمله نظامی می جنگد، در برابر مردم ایران از گزینه جنگ نرم و انحطاط فرهنگی بهره می برد.

منافقان دشمنان غیر آشکار دین خدا هستند

وی بیان کرد: خداوند در قرآن 23 بار لفظ دشمن و 7 بار لفظ دشمن آشکار را آورده است. به عنوان مثال در آیه 168 سوره بقره خداوند می فرماید: «ای مردم از گام های شیطان پیروی نکنید به راستی او دشمن آشکار شماست.» به این دلیل کلمه خطوات را به کار می برد؛ زیرا شیطان گام به گام انسان را به سوی شهوات، فساد و شرک سوق می دهد. مفسد اقتصادی از تخم مرغ دزدی شروع کرده است و کسی که فساد اخلاقی دارد قبل از آن چشم چرانی می کرده است.

روان بخش گفت: گاهی دشمن غیرآشکار است. خداوند در سوره منافقون به توصیف منافقان که دشمنان مسلمین هستند می پردازد. دشمن گاهی چهره زیبا و ظاهر اتوکشیده ای دارد به طوری که در انسان احساس تنفر ایجاد نمی شود. دشمن ممکن است در هر لباسی و در هر مقامی ظاهر شود و حتی نماز و واجبات شرعی را به جای آورد؛ اما این منافقان تکیه گاهی جز دشمن ندارند؛ همان طوری که در واقعه کربلا 30 هزار نفر به عمر بن سعد اقتدا کردند و نماز خواندند. داعشی ها نیز اهل قرآن و نماز بودند.

فعالیت 2 هزار اتاق فکر در آمریکا علیه مردم ایران

این پژوهشگر اظهار داشت: دشمن دست از ما نخواهد کشید. در حال حاضر، قریب به 2 هزار اتاق فکر تنها در آمریکا علیه ایران و فرهنگ اسلامی تشکیل شده است. چون می دانند توان حمله نظامی به ایران را ندارند از راه نفوذ فرهنگی و ترویج سبک زندگی غربی و حذف دین از زندگی مسلمانان، به ذهن ها حمله کرده اند. ابزا او نیز برنامه های ماهواره و فضای مجازی است.

وی ادامه داد: در حالی که حتی کودکان بی پناه هم با داشتن گوشی های اندرویدی در معرض فجیع ترین فسادها و انحرافات قرار دارند، مسئولین هیچ انگیزه ای برای راه اندازی اینترنت ملی ندارند. چین و روسیه و حتی اسرائیل اینترنت ملی دارند اما  ایران آزادترین اینترنت را دارد و بهائیان، کافران، یهودیان و سکولاریست ها به راحتی می توانند با فرزندان و نسل ما که باید انقلابی و مذهبی باشند ارتباط برقرار کنند و آن ها را به فساد و گمراهی سوق دهند.

علیرغم هشدارهای رهبری، فضای مجازی همچنان بی در و پیکر است

عضو مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) قم تأکید کرد: رهبری بارها فریاد زدند که جلوی فضای بی در و پیکر مجازی را بگیرید. فضای مجازی و پیام رسان های خارجی به یک فاحشه خانه مدرن تبدیل شده اند و شبانه روز ذهن جوانان ما را بمباران می کنند؛ اما مسئولین هیچ توجهی به این موضوع ندارند و هنوز احساس خطر نکرده اند.

روان بخش یکی از شگردهای دشمن را تهدید نسل مسلمانان دانست و گفت: سالانه 300 هزار مورد سقط جنین در کشور صورت می گیرد و از سویی دیگر، حیوان بازی و ترویج ولنگاری، گرانی و تورم بالا و عدم تامین امکانات برای تسهیل ازدواج جوانان موجب کاهش قابل توجه جمعیت ایران شده است و با ادامه این روند مجبوریم تا چند دهه دیگر نیروی انسانی از کشورهای دیگر وارد کنیم و این باعث می شود کشور به دست اجانب اداره شود.

انتهای پیام/90028

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول