اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

علوم شناختی از مولفه‌های توسعه کشور است

سرپرست دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه این دانشگاه جایگاه خوبی در علوم شناختی دارد، گفت: علوم شناختی در علم پزشکی و غیر پزشکی کاربرد دارد و یکی از مولفه های مهم در توسعه کشور محسوب می شود.

علوم شناختی از مولفه‌های توسعه کشور است

سعدالله نصیری قیداری سرپرست دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به نقش محوری رشته علوم شناختی در رشد علمی کشور، گفت:  آنچه در علوم شناختی مورد بررسی قرار می‌گیرد ذهن، شناخت و هوش در انسان و سایر اشیاء یا پدیده‌های ذهنی است. 

* علوم شناختی در علم پزشکی و غیر پزشکی کاربرد دارد

وی افزود: علوم شناختی یک رشته بین رشته ای است که در علم  پزشکی و غیر  پزشکی کاربرد دارد، این در حالی است که خیلی از  پرسش های معرفت شناختی و همچنین هستی شناختی‌ که مدت زیادی در حوزه هایی مانند فلسفه، اخلاق و سایر حوزه های علوم انسانی مطرح بوده‌اند، با چهره ای جدید در علوم شناختی احیا شده اند. 

نصیری قیداری اضافه کرد: علوم شناختی، حوزه‌ای است که به آینده تعلق دارد، قسمتی از جذابیت و هیجان انگیز بودن آن نیز به همین خاطر است، در واقع می توان گفت نسبت به افزایش شناخت انسان بر کارکردها و فیزیولوژی مغز کارایی دارد.

* افزایش توانمندی علمی و شناخت مغز انسان

سرپرست دانشگاه شهید بهشتی گفت: یکی از اولویت های مهم و بزرگ در کشورهای توسعه یافته افزایش توانمندی های علمی و شناخت مغز انسان در قالب استفاده از مباحث نظری و گفتاری در رشته علوم شناختی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول