اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمله جنگنده‌های ناشناس به شهر «بوکمال» در سوریه

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد که جنگنده‌های ناشناس بامداد دوشنبه به شهر بوکمال حمله کردند.

حمله جنگنده‌های ناشناس به شهر «بوکمال» در سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع محلی سوری بامداد امروز (دوشنبه) از وقوع چند حمله هوایی به مناطقی در شهر «بوکمال» واقع در شرق استان «دیرالزور» و نزدیک مرز عراق خبر دادند.

بر اساس اخباری که بیشتر از سوی رسانه‌های صهیونیستی و ضد مقاومت از جمله شبکه‌های «اسکای نیوز»، «العربیه» و «الحدث» منتشر شده، حداقل سه انفجار بزرگ بر اثر حملات هوایی در جنوب شهر بوکمال رخ داده است.

همچنین ادعا می‌شود که در این حمله تعدادی از نیروهای عراقی و حزب‌الله هدف گرفته شده‌اند. هنوز جزئیات دیگری از میزان خسارت یا تلفات احتمالی این حملات منتشر نشده است.

علی‌رغم اینکه رسانه‌های اسرائیلی مانند گذشته سیاست سکوت خبری را درباره این حملات در پیش گرفتند اما برخی منابع می‌گویند جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بودند که این حملات را انجام دادند.

وبگاه «تایمز اسرائیل» و روزنامه «جروزالم پست» نیز در این باره به نقل از منابع خود گزارش دادند که پایگاهی متعلق به گروه‌های مقاومت در این شهر هدف حملات هوایی بوده است.

گروه «دیدبان حقوق بشر» نزدیک به معارضان سوریه نیز اعلام کرد که جنگنده‌های ناشناس این حملات را به بوکمال انجام دادند.

حملات جدید در حالی است که دو هفته پیش جنگنده‌های اسرائیلی با تجاوز به حریم هوایی لبنان و سوریه، چندین موشک به سمت فرودگاه نظامی «المزه» و روستای «عقربا» در جنوب دمشق شلیک کرده و مواضع ارتش سوریه را هدف قرار دادند. ارتش رژیم صهیونیستی نیز در اقدامی کم‌سابقه به این حمله اذعان کرد. (جزئیات بیشتر)


بوکمال (دیرالزور - سوریه)

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول