اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

پیام رحمان به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد استقلال تاجیکستان

رئیس جمهور تاجیکستان در پیامی تلویزیونی به مردم این کشور بیست و هشتمین سالگرد استقلال این کشور را تبریک گفت.

پیام رحمان به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد استقلال تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان در پیامی تلویزیونی به مردم این کشور بیست و هشتمین سالگرد استقلال این کشور را تبریک گفت.

رحمان در پیام خود جشن استقلال را از جمله رویدادهای بزرگ تاریخی خواند که در تقدیر ملت باستانی تاجیک چرخش کلی بوجود آورد و فرصت به دست گرفتن حاکمیت و حرکت به سوی زندگی صلح آمیز، ایجاد یک دولت دموکراتیک و سکولار را فراهم کرد.

وی گفت: به لطف استقلال و آزادی، صلح و آرامش، ثبات سیاسی و وحدت ملی ما برای عملی کردن اهداف استراتژیک ملی خود تمام زمینه های لازم را فراهم و در یک دوره نه چندان طولانی ده ها طرح های مهم صنعتی، انرژی و اقتصادی را تطبیق، هزاران کیلومتر جاده، تونل و پل را ایجاد کردیم.

رحمان با اشاره به مشکلات زیاد طی سال های گذشته، از جمله بحران های شدید مالی و اقتصادی جهانی عنوان کرد: «دوشنبه» با توجه به این شرایط موفق شد که اقتصاد خود را به مجرای رشد پایدار سوق دهد.

وی گفت: طی 28 سال استقلال ایجاد جهان بینی ملی در اولویت ما قرار داشته و نسل جوان را در روحیه وطن دوستی، خودشناسی و خود آگاهی به کمال رساندیم، به نوعی که امروز به اطمینان می توان گفت که در قلب آنها محبت تاجیکستان عزیز نقش پایداری پیدا کرده است.

رحمان افزود: استقلال و آزادی، استقرار صلح و ثبات عمومی و وحدت ملی راه ما را به سوی عملی سازی تغییرات بنیادی اجتماعی و سیاسی باز کرد.

رئیس جمهور تاجیکستان گفت: انتخاب درست راه آینده فرصتی را فراهم ساخت که تاجیکستان روابط خود را با جامعه جهانی به طور منظم رشد داده و در میان کشورهای متمدن جهان جایگاه شایسته خود را پیدا کند.

رحمان افزود: تا به امروز تاجیکستان با بیش از 160 کشور مختلف جهان روابط دیپلماتیک را راه اندازی کرده و با آنها مناسبات دوستی و همکاری های متقابل سودمند را تقویت و گسترش می دهد.

وی تصریح کرد: تاجیکستان به عنوان عضو کامل حقوق جامعه جهانی و ده ها سازمانهای بینالمللی و منطقهای در حل و فصل مشکلات مهم زمان سهم قابل توجهی خود را می گذارد.

رحمان جلب هرچه بیشتر توجه جامعه بین المللی به دریافت راه های موثر مقاومت به خطر و تهدیدات زمان معاصر، از قبیل تروریسم، افراط‌گرایی، قاچاق مواد مخدر و جرایم سازمان های فراملی از دیگر اولویت های دولت تاجیکستان در عرصه بین المللی عنوان کرد.

رئیس جمهور تاجیکستان در بخش دیگری افزود: به خاطر تامین توسعه باثبات اقتصادی کشور علاوه بر سه هدف استراتژیک ما صنعتی سازی با سرعت کشور را هدف چهارم ملی اعلام کردیم که «دوشنبه» را از یک کشور کشاورزی و صنعتی به یک کشور صنعتی و کشاورزی تبدیل و راه وسیعی را برای رشد پایدار باز می کند.

وی راه اندازی دومین توربین نیروگاه برق آبی راغون دستاورد بزرگ مردم تاجیک در بیشت و هشت سال استقلال و یک گام پایدار دیگری به سوی استقلال انرژی این کشور عنوان کرد.

رحمان گفت که مردم تاجیکستان به خاطر تحکیم پایه دولت داری نوین خود، صلح و ثبات و وحدت ملی بیش از پیش سعی و تلاش کرده به سوی دستاوردهای بیشتر قدم های پایدار می گذارند و نفوذ و اعتبار کشور را در عرصه بینالمللی باز هم پایدارتر می‌سازند.

وی در پایان افزود: با آرزوهای نیک بار دیگر به تمام مردم کشور و هموطنان در خارج از کشور بیست و هشتمین سالگرد استقلال تاجیکستان تبریک گفته و برای همه آرزوی موفقیت و سعادت دارم.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول