اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

شور حسینی در خیابان‌های هامبورگ آلمان+عکس و فیلم

همزمان با اقامه عزای حسینی در سراسر جهان، شیعیان در هامبورگ آلمان عصر روز گذشته (سه‌شنبه 19 شهریور ماه) به عزاداری پرداختند.

شور حسینی در خیابان‌های هامبورگ آلمان+عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، عصر روز گذشته(سه‌شنبه ۱۹ شهریور ماه) شیعیان شهر هامبورگ آلمان در راهپیمایی با شکوه روز عاشورا شرکت کردند و یاد حماسه دشت نینوا را گرامی داشتند.

این مراسم حسینی که به همت مؤسسه فرهنگی «طه مهدیه» هامبورگ برگزار شد با تجمع از خیابان گنزمارکت آغاز و با عبور از کنار دریاچه آلستر در میدان شهرداری هامبورگ توقف کردند که در این مستندی پیرامون اسلام و شهادت امام حسین (ع) به زبان آلمانی در تلویزیون شهری به مدت ۱۷ دقیقه به نمایش درآمد.

 

 

شیعیان در کشورهای اروپایی سفیر ارسال پیام مظلومیت امام حسین (ع) هستند

سپس عزاداران حسینی با طی مسافت ۲ کیلومتری و با عبور از خیابان مونکبرگ استقاس به میدان وندرهله رسیده و در آنجا به عزاداری پرداختند و حجت‌الاسلام حبیب عباسی کارشناس دینی به سخنرانی پیرامون قیام سیدالشهداء پرداخت.

وی با اشاره به اهمیت اقامه عزا برای سیدالشهدا (ع) افزود: شیعیان حاضر در کشورهای اروپایی سفیر ارسال پیام مظلومیت و محبت امام حسین (ع) به مردم این کشورها هستند.

حجت‌الاسلام عباسی با تأکید بر اینکه راهپیمایی روز عاشورا در هامبورگ بسیار با ارزش، پربرکت و زمینه انتقال صحیح معارف اهل بیت (ع) است، بیان داشت:‌ حضور اتباع کشورهای مختلف اسلامی چون ایران افغانستان، عراق، پاکستان و دیگر کشورها مصداق آیه ۹۶ سوره مریم و وجود محبت الهی در بین مؤمنین و دوستداران اهل بیت است.

به گزارش فارس،‌ در این مراسم باشکوه شیعیانی از کشورهای مختلف اسلامی به ویژه ایران، افغانستان، عراق و پاکستان حضور داشتند.

در ادامه تصاویری از شور حسینی در هامبورگ آلمان در روز عاشورا می‌آید:

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول