اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار روسای اتاق‌های بازرگانی تاجیکستان و امارات در «دبی»

روسای اتاق‌های صنایع و بازرگانی تاجیکستان و امارات در «دبی» دیدار و در خصوص همکاری تجاری و اقتصادی بحث و تبادل نظر کردند.

دیدار روسای اتاق‌های بازرگانی تاجیکستان و امارات در «دبی»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «جمشید جمعه خان زاده» رئیس اتاق صنایع و بازرگانی تاجیکستان که با هدف شرکت در نشست گروه فنی شرکت کنندگان بین المللی «اکسپو-2020» به امارات سفر کرده در «دبی» با «محمد آل محائری» رئیس اتاق صنایع و بازرگانی این کشور دیدار کرد.

در این نشست علاوه بر روسای اتاق‌های بازرگانی 2 کشور همچنین سفیر تاجیکستان در امارات متحده عربی و رئیس شرکت‌های «اوستا گروپ» شرکت کردند.

در جریان این مذاکرات در خصوص وضعیت و چشم انداز روابط دوجانبه تجاری و اقتصادی بحث و تبادل نظر صورت گرفت و در چارچوب آن طیف وسیعی از مسائل مربوط به برقراری و توسعه ارتباطات میان اتاق‌های بازرگانی 2 طرف بررسی شد.

محائری با ابراز امیدواری از اینکه سفر هیات تاجیکستان ارتباطات 2 کشور را تقویت و به آن پویایی بیشتری خواهد بخشید بر ضرورت توسعه ارتباطات میان نهادهای تجاری از طریق برگزاری همایش‌های تجاری مشترک، کنفرانس و نمایشگاه‌ها تاکید کرد.

وی همچنین به علاقه گسترده مصرف کنندگان اماراتی به واردات میوه و سبزیجات تازه و با کیفیت تاجیکستان اشاره کرد.

جمعه خان زاده نیز به نوبه خود به لزوم همکاری در زمینه پروژه‌های مشخص سرمایه گذاری در عرصه‌های کلیدی اقتصاد تاجیکستان از جمله انرژی، معدن، مهندسی مکانیک، متالورژی غیر آهنی، صنعت پتروشیمی، تجارت، ساختمان، بانکداری، حمل و نقل، کشاورزی و گردشگری تاکید کرد.

جمعه خان زاده در پایان این ملاقات از تجار امارات متحده عرب برای شرکت در نمایشگاه بین المللی «تاجیکستان-2019» در ماه اکتبر سال جاری میلادی در شهر «دوشنبه» دعوت کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول