اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

ایرنا زیر فشار برخی نمایندگان و دولتی‌ها/ایرنا در مبارزه با مفاسد نقش ایفا می کند

مدیرعامل ایرنا گفت: ایرنا در مبارزه با مفاسد اقتصادی نقش خود را ایفا می‌کند.

ایرنا زیر فشار برخی نمایندگان و دولتی‌ها/ایرنا در مبارزه با مفاسد نقش ایفا می کند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج سید ضیا هاشمی پیش از ظهر امروز در نشست با تنی چند از اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد که در محل دفتر خبرگزاری ایرنا یاسوج برگزار شد با اشاره به فرهنگ عاشورا و وظیفه‌ای که رسانه‌ها در بیان و ترویج و تبیین این فرهنگ دارند اظهار کرد: یکی از آسیب‌های فرهنگ عاشورایی این است که به جای برجسته کردن ابعاد اعتقادی آن به ابعاد عاطفی بیشتر پرداخته شده است.

مدیرعامل ایرنا در ادامه به برخی از سیاست‌های این خبرگزاری اشاره کرد و گفت: به دلیل این که در مجموعه ارشاد اسلامی تعریف می‌شویم برخی از کارها و اقدامات را با آن مجموعه هماهنگ هستیم.

وی در ادامه در پاسخ به برخی سؤالات از جمله این که آیا ایرنا تنها رسانه دولت است و مردم‌محوری تا چه اندازه در رویکردهای ایرنا گنجانده می‌شود افزود: ایرنا رسانه دولت است و روابط عمومی نیست و این موضوع را به کرات تبیین کرده‌ام.

این مسؤول با تاکید بر این که نمی‌توانیم نسبت به چالش‌های مردمی بی‌تفاوت باشیم افزود: در اولین جلسه‌ بعد از پذیرفتن مسؤولیت گفتم که ما رسانه دولت- ملت هستیم و فقط رسانه دولت نیستیم و این ادبیات در طی دو سال مدیریت ما بر ایرنا تکرار شده است.

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا از ایرنا به عنوان یک رسانه یاد کرد که باید با افکار عمومی سر و کار داشته باشد باید دیالوگ داشته باشد وگرنه مرجعیت خود را از دست می‌دهد.

وی با بیان اینکه سعی کردیم تحولی در برنامه‌ها ایجاد کنیم افزود: حتی اگر ضعف‌هایی در فرآیند دولتی‌ها باشد به آن می‌پردازیم و نقد مشفقانه خواهیم داشت و بر همین اساس چالش‌های دولتمردان را هم منعکس می‌کنیم.

هاشمی با تاکید بر این که ما به عنوان رسانه فقط متولی نقد متوالی اشکالات نیستیم اظهار کرد: نقد ایجابی و سلبی داریم، اگر تحول مثبتی در کشور اتفاق افتاد رسانه‌ها باید به آن هم بپردازند زیرا رسانه‌ها متولی ایجاد امید هستند و در این راستا رسانه‌ای رسمی مثل ایرنا وظیفه مضاعفی دارد.

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا از رسانه‌ها خواست تا خودشان عامل تک گویی نباشند افزود: رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های رسمی حق ندارند که ته دل مردم را خالی کنند و اجازه نقد به خود را هم باید بدهند.

وی به اقداماتی که در ایرنا برای باز کردن فضای نقد و تحلیل شده اشاره کرد و از ایرنا پلاس به عنوان محلی برای پرداختن به روزنامه‌نگاری تفسیری و تحلیلی و تحقیقی یاد کرد و گفت: دنبال بحث‌های چالشی در ایرنا پلاس هستیم و به همین منظور در حوزه عدالت بیشتر کار می‌کنیم که البته خودمان نباید با هتک حرمت دیگران نقش ظالم را ایفا کنیم.

مدیرعامل ایرنا در پاسخ به انتقاد برخی رسانه‌ها که معتقدند ایرنا در حوزه نقد مدیران اقدامی انجام نمی‌دهد تصریح کرد: نقدهای ایرنا به حوزه رسمی در طول یک سال گذشته گلایه‌ها و ناملایماتی را برای ما ایجاد کرده است.

وی گفت: البته متاسفانه برخی رسانه‌ها متهم به سوء استفاده از قدرت خود شده‌اند و رسانه‌های نوظهور بیش از رسانه‌های رسمی و کنترل شده دچار چنین اشکالی شده‌اند.

مدیرعامل ایرنا به سیاست ایرنا در فضای انتخاباتی آینده کشور اشاره کرد و گفت: سیاست ما طبق فرمایش رهبری معظم انقلاب مشارکت حداکثری در انتخابات است که موجب قوام و قدرت بیشتر نظام می‌شود و باید برای ارتقای سواد سیاسی و کنترل اجتماعی اقدام کرد.

هاشمی گفت: تا جایی که بتوانیم فضای گفت‌وگو و مناظره را در ایرنا فراهم می‌کنیم و شان ما شایعه‌پراکنی انتخاباتی نیست، کسانی که می‌خواهند برنامه‌های خود را به مردم گزارش دهند از هر طیف و جناحی می‌توانند از تریبون ایرنا استفاده کنند ما به عنوان رسانه رسمی جناحی عمل نمی‌کنیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس و یکی دیگر از سایت‌های استان که ایرنا در بحث مبارزه با مفاسد چه عملکردی داشته است و همچنین در پاسخ به سؤالی که چرا ایرنا در مباحثی مثل برادر معاون اول رئیس‌جمهور سکوت اختیار کرده است اظهار کرد: در مورد موضوع طبری در قوه قضاییه آن کسی که خبر را منتشر کرد ایرنا بود و همچنین به موضوعات دیگر از جمله موضوعی که اشاره شد پرداختیم و در مجلس هم نقدهایی به نمایندگان به کرات داشته‌ایم و البته زیر فشار نمایندگان نیز هستیم که چرا چنین اخباری درج می‌شود و نقدهایی برای جلوگیری از فساد داشته‌ایم که منجر به ایجاد پرونده برای ما شده است.

وی گفت: در خوزستان و سیستان به موضوعاتی در زمینه فساد پرداختیم و در بحث ارز هم اولین خبرهایی که منتشر شد از جانب ایرنا بود با این که سیاست دولت بود هر چند نباید مخالف سیاست‌های دولت باشیم و در کلیپ‌هایی که در ایرنا 24 و بخش اقتصادی و اخبار داخلی پخش کردیم گلایه‌ها و اعتراضات بسیاری به ما شد به همین دلیل در 4 سالی که مسؤولیت در وزارت علوم داشتم به اندازه یک سال ایرنا هزینه سیاسی و اجتماعی ندادم.

 

 

انتهای پیام/82009

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول