اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بخاری‌های نفتی از مدارس شهرستان داراب جمع می‌شود

فرماندار داراب گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید، مدارس از لحاظ کیفیت وسایل سرمایشی و گرمایشی در شرایط مساعدی به سر می‌برند و بخاری‌های نفتی به طور کامل از مدارس جمع می‌شوند.

بخاری‌های نفتی از مدارس شهرستان داراب جمع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، علی مظفری عصر امروز در نشست شورای ادارای شهرستان داراب اظهار داشت: هیچ مدیری حق ندارد از اولیا دانش‌آموزان هزینه‌ای جهت ثبت‌نام دریافت کند چرا که اگر امروز به اجبار از دانش‌آموزان پول بگیریم، در آینده تاثیر منفی بر شخصیت آنها به جای می‌گذارد.

وی با اشاره به چگونگی اجرای طرح معین مدارس بیان کرد: از سوی فرمانداری سه طرح به مدارس ارائه شد که معین مدرسه از کاربردی‌ترین آنهاست و ادارات موظف هستند در تجهیز مدارس به ویژه مدارس نقاط محروم به آموزش و پرورش کمک کنند.

فرماندار داراب ادامه داد: آموزش و پرورش نیز یک نفر را به عنوان نماینده خود معرفی کند تا وسایل غیرضروری ادارات را تحویل گرفته و بر حسب نیاز مدارس، توزیع شود.

مظفری بابیان اینکه برای تجهیز مدارس اعتباراتی نیز در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: شایسته است که وسایل برقی ادارات دارند برای تعمیر به مدارس فنی سپرده شود تا هم دانش‌آموزان کارآزموده شوند و آموزش و پرورش نیز هزینه تعمیر را در اختیار دانش‌آموزان بی‌بضاعت قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح، مدیران باید تلاش کرده و بیشتر با اداره‌های معین مرتبط باشند، گفت: کیفیت وسایل سرمایشی و گرمایشی مدارس مناسب است و چراغ‌های نفتی امسال از همه مدارس جمع می‌شوند.

فرماندار داراب اظهار داشت: در آستانه سال تحصیلی، کیفیت خط‌ کشی مقابل مدارس، بهبود وضعیت سرعت‌گیرها و وجود چراغ چشمک‌زن در تقاطعها باید توسط شهرداری مورد بررسی قرار گیرد.

 

 220 ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در داراب اجرا می‌شود

در ادامه جلسه شورای اداری، فرمانده سپاه داراب گفت: در هفته دفاع مقدس 220 عنوان برنامه فرهنگی، عقیدتی و جهادی در شهرستان داراب اجرا می شود.

محمدحسین هاشمیان ادامه داد: همایش رزمندگان با حضور بیش دو هزار نفر از رزمندگان دفاع مقدس، یادواره شهدای عشایر، عطرافشانی قبور شهدا، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، تبلیغات شکلی و محیطی و... تعدادی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: شایسته است برنامه‌های هفته دفاع مقدس در فضایی معنوی اجرا شود و تجلیل از جانبازان، آزادگان، رزمندگان و خانواده‌های شهدا در راس توجه قرار داشته باشد.

9 پروژه آموزشی به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس اداره آموزش و پرورش داراب نیز در این جلسه گفت: طرح معین که مورد تاکید فرماندار بوده باید با نگاه مثبت ادارات همراه باشد چرا که طرح ارزشمند و کارگشایی است.

محمدعلی اطاعت افزود: درزمینه سرویس مدارس هم تعدادی از شرکتها اعلام آمادگی کرده‌اند البته مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که بهتر است در جلسه شورای ترافیک مرتفع شود.

  وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 42 پروژه احداث مدرسه در داراب وجود دارد که از این تعداد 30 پروژه دولتی یا خیرساز است.

اطاعت بیان کرد: در مهرماه و آبان ماه، 9 پروژه به بهره‌برداری می‌رسد و هفت میلیارد تومان اعتبار نیز جهت تجهیز مدارس به وسایل سرمایشی و گرمایشی در نظر گرفته شده است.

رئیس آموزش و پرورش داراب گفت: هم‌اکنون 70 فضای آموزشی دوشیفت است و 65 فضا فرسوده و نیازمند نوسازی است.  

انتهای پیام/76020

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول