اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کاروان تعزیه خوانی شمیم حسینی در تاسوعا و عاشورای حسینی+فیلم و عکس

مراسم تعزیه خوانی در تهران با حضور ۱۳۰ نفر از هنرمندان ولایی تحت عنوان کاروان شمیم حسینی در تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار شد.

کاروان تعزیه خوانی شمیم حسینی در تاسوعا و عاشورای حسینی+فیلم و عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با همکاری بنیاد علمی فرهنگی تعزیه و همایش‌های آیینی، مراسم تعزیه خوانی با حضور ۱۳۰ نفر از هنرمندان ولایی تحت عنوان کاروان شمیم حسینی در تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار کرد.

کاروان شمیم حسینی در ساعت ۹ صبح روز دوشنبه ۱۸ شهریورماه هم‌زمان با تاسوعای حسینی از مقابل آستان مبارک امام‌زاده صالح واقع در میدان تجریش به حرکت درآمده و در ساعت ۶ عصر به آستان مبارک امام‌زاده یحیی واقع در خیابان پانزده خرداد رسید.

در ادامه در ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه هم‌زمان با عاشورای حسینی، از آستان امام‌زاده یحیی به سمت شهرری حرکت نموده و در ساعت ۱۵ به آرامگاه شیخ صدوق واقع در شهرری رسید.

کاروان تعزیه خوانی شمیم حسینی در مسیر حرکت خود در خیابان‌ها و میادین شهر تهران به اجرای مراسم تعزیه پرداخت که با استقبال پر شور خیل عظیم عزاداران حسینی همراه بود.

هنرمندان این کاروان که لباس‌های مراسمات آیینی منتسب به خاندان آل الله و لشگر یزید را بر تن داشتند به همراه مجموع ۱۵ اسب و شتر و چندین ارابه و محمل، اشعار فاخر و آیینی  را با موسیقی، دمامه، شیپور و طبل و سنج به هم آمیخته و واقعه کربلا و روز عاشورا را روایت می کردند.

در شروع این مراسم معنوی یک یاد بود معنوی توسط حسن محمد باقر مدیر عامل بنیاد علمی فرهنگی تعزیه و همایش های آیینی به دکتر مجتبی عبدالهی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در راستای حمایت ایشان از هنر تعزیه، اهداء شد.

محمدباقر در این مراسم اظهار کرد: از عصر عاشورا به مدت ۵ شب، مراسم تعزیه در امامزادگان صالح(ع)، پنج تن(ع)، امامزاده حسن(ع)، شیخ صدوق(ره)، امامزاده سیدجعفر و حمیده خاتون(ع) از ساعت ۲۰:۳۰ الی۲۲:۳۰ است و در میادین حسن آباد، الغدیر، سبزه میدان، فلکه اول تهرانپارس، فلکه اول صادقیه نیز از ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۹:۳۰ برگزار خواهد شد.

عبدالهی نیز به تعلق هنر تعزیه به هنرمندان و محبان اهل بیت در کشور ایران و تاکید علمای دینی و مقام معظم رهبری بر حفظ و ترویج این مراسم آیینی اشاره کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: راه اندازی کاروان شمیم حسینی گامی برای تحقق نیات واقفین جهت برگزاری مجالس تعزیه و ارج نهادن به این میراث فرهنگی و معنوی است و بر لزوم حمایت هر چه بیشتر از این میراث ملی همواره مورد تاکید خواهد بود.

انتهای پیام/ی/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول