اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

حق مردم است بدانند کیفیت رای نماینده‌های مجلس چگونه است

عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره شفافیت آرا نمایندگان گفت: این مطالبه عمومی مردم کاملا به حق است زیرا منجر به شناخت بهتر وکیل خود در پارلمان می‌شود.

حق مردم است بدانند کیفیت رای نماینده‌های مجلس چگونه است

محمد قمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با تاکید بر لزوم شفافیت آرای نمایندگان گفت: این موضوع مطالبه‌ای به حق از سوی مردم است.

وی افزود: تنها ایراد شفافیت آرای نمایندگان که آفت هم محسوب می‌شود آن است که نمایندگان شهرستانی در برخی طرح‌ها و لوایح در صورتی که مخالفت یا موافقتی با موضوعی داشته باشند در حوزه انتخابیه خود  دچار دردسر می‌شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: نماینده‌ای که به موضوعی رای مثبت یا منفی داده است می‌تواند از سوی مخالفین مورد بازخواست قرار گیرد و گاها هم ممکن است به مذاق این مخالفین خوش نیامده و انتقادات تندتری به این نماینده داشته باشند.

قمی گفت: با آنکه شفافیت آرای نمایندگان مطالبه عمومی مردم بوده و کاملا به حق هم هست اما ممکن است مخالفین در برخی موضوعات، آرای نماینده را برجسته کرده و علیه او سوءاستفاده کنند.

وی ادامه داد: نماینده بر اساس اعتقاد، اختیار، شناخت و نظرات کارشناسان به جمع‌بندی رسیده و ممکن است به یک موضوع رای مثبت یا منفی بدهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: رئیس مجلس و اعضای هیات رئیسه باید با بررسی تنها ایراد موجود در طرح شفافیت آرای نمایندگان با ورود به این مسئله، موضوع را برای مردم تبیین کرده و در این باره توضیحات لازم را ارائه کند.

قمی گفت:‌ مسئولان کشور می‌توانند با حمایت لازم از شفافیت آرای نمایندگان کار را به سمتی سوق دهند که مخالفت‌ها کمتر شده و حمایت لازم را از نمایندگان در باره این مسائل مختلف به عمل آورند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول