اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رسانه صهیونیستی: گرینبلات از استعفای خود منصرف شده است

یکی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شد که نماینده رئیس جمهوری آمریکا در امور مذاکرات صلح بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی از تصمیم خود مبنی بر استعفا صرفنظر کرده است.

رسانه صهیونیستی: گرینبلات از استعفای خود منصرف شده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ای صهیونیستی مدعی شد که «جیسون گرینبلات»، نماینده رئیس جمهوری آمریکا در امور مذاکرات صلح بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی قصد ندارد از سمت خود استعفا کند.

شبکه تلویزیونی «اسرائیل ۲۴» جمعه (۲۲ شهریور) مدعی شد که فرستاده دونالد ترامپ در امور غرب آسیا و فلسطین بعد از یک هفته از اعلام تصمیم خود مبنی بر استعفا از سمت خود، از این تصمیم منصرف شده است.

رئیس جمهوری آمریکا ششم سپتامبر (۱۵ شهریور) گفته بود جیسون گرینبلات که از او به عنوان یکی از مقامات برجسته آمریکا در ارائه طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به «معامله قرن» یاد می‌شود، از سمت خود استعفا داده است.

گرینبلات امروز در مصاحبه‌ای با وب‌سایت «jewish Insider» در پاسخ به سؤالی در مورد استعفای خود گفته است: «به رغم اینکه استعفا کرده‌ام ولی سعی می‌کنم به عنوان رئیس تیم (طرح معامله قرن) بمانم تا این طرح اجرا شود».

او گفته است:  «اگر تا چند ماه دیگر  این طرح اجرا و شروع شود، در سمت خود باقی خواهم ماند تا طرح مذکور شروع شود. اگر هر دو طرف (فلسطینی و اسرائیلی) سریعاً [با طرح] موافقت کنند، فکر می‌کنم تا مدت طولانی در ریاست تیم باشم. خانواده‌ام این مسئله را می‌داند و خیلی از من حمایت می‌کند».

طرح معامله قرن از چند سال پیش با هدف پایان دادن به منازعه بین فلسطنیان و رژیم صهیونیستی بدون اینکه جزئیات آن منتشر شود، مطرح شده است. قرار بود بعد از پیروزی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات گذشته، از این طرح رونمایی شود ولی شکست او در تشکیل کابینه و مخالفت‌ با آن‌ در داخل و خارج سرزمین‌های اشغالی، آمریکا را مجبور به تعویق رونمایی از آن کرده است.

گفته می‌شود بازگشت فلسطینیان آواره به سرزمین‌های اشغالی که مورد تأیید سازمان ملل است، در این طرح آمریکایی منتفی خواهد شد و آن‌ها در کشورهای جایگزین اسکان داده خواهند شد. دولت آمریکا اردیبهشت ماه گذشته، با هدف آماده‌سازی برای اجرای این طرح خود، مشترکا با بحرین نشستی در منامه برگزار کرد که هدف آن بررسی مسائل مربوط به بخش سیاسی معامله قرن بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول