اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بغداد: دیدگاه عراق، لزوم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب است

سخنگوی وزارت خارجه عراق با تأکید مجدد بر لزوم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، اعلام کرد که بغداد برای ثبات منطقه، با روسیه همکاری خواهد کرد.

بغداد: دیدگاه عراق، لزوم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه 15 مهر ماه آتی عازم بغداد خواهد شد.

الصحاف تأکید کرد که سفر لاوروف، در چارچوب مجموعه‌ای از تحولات در سطح منطقه و بررسی روابط روسیه و بغداد خواهد بود و این مقام روس، با رؤسای سه‌گانه و وزیر خارجه دیدار خواهد کرد.

وی درباره اینکه، آیا لاوروف در این سفر، پرونده سوریه را بررسی خواهد کرد یا خیر، گفت: «دیدگاهی که عراق در همه نشست‌ها و اتحادیه عرب مطرح می‌کند، لزوم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب است».

سخنگوی وزارت خارجه عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که هدف عراق از طرح این مسئله، تحقق سه اولویت است: «نخست؛ ابقای هویت اتحادیه عرب به عنوان یک اتحادیه. دوم؛ تأکید بر حضور نقش عربی مشترک در برابر مسائل عربی دارای صبغه راهبردی که نیازمند بررسی‌های گسترده در داخل اتحادیه عرب است. سوم؛ امنیت عربی مساوی و غیر قابل تجزیه که مستلزم ادامه تلاشهای عربی مشترک در مبارزه با تروریسم است تا حکومت ملی تقویت شود».

الصحاف با اشاره به اینکه توافق بین بغداد و مسکو، مقابله با چالش‌های مشترک را تقویت خواهد کرد، اظهار داشت که عراق برای ثبات منطقه، با روسیه همکاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه «ایجاد دیدگاه مشترک در صدر اولویت رایزنی‌ها به ویژه در زمینه مخاطرات و چالش‌های منطقه‌ای خواهد بود»، گفت که محور این رایزنی‌ها، بررسی تنش بین تهران و واشنگتن، مبارزه با تروریسم و تبادل حمایت مشترک بین بغداد و مسکو خواهد بود.

این مسئول عراقی در پایان خاطر نشان کرد که روسیه از اهمیت امنیت و ثبات منطقه آگاه است و سعی دارد آن را از هر گونه تنشی که امنیت را از بین ببرد، دور کند.

در همین ارتباط، «محمد علی الحکیم» وزیر خارجه عراق 19 شهریور ماه،  در نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب، ضمن دعوت از کشورهای منطقه برای حل سیاسی بحران سوریه، خواستار بازگشت این کشور به اتحادیه عرب شد.

«باسم درویش»  کاردار سوریه در مصر هم، ضمن تقدیر از موضع عراق در حمایت از پیوستن مجدد سوریه به اتحادیه عرب گفت که در مقطع کنونی دمشق به چیزی جز ادامه حمایت از ارتش خود برای ریشه‌کن کردن تروریسم و تکمیل آزادسازی اراضی سوریه مشتاق نیست.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول