اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پایانه تخصصی صادرات میوه در مریوان ایجاد می‌شود

مدیر سازمان تعاون روستایی کردستان از ایجاد پایانه تخصصی صادرات میوه در مریوان خبر داد.

پایانه تخصصی صادرات میوه در مریوان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پیمان اسکندری ظهر امروز در کارگروه توسعه صادرات استان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته با ساز و کاری که اتخاذ شد بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن میوه توسط شبکه تعاون روستایی استان از طریق مرزهای باشماق، سیرانبند و پرویزخان به خارج از کشور صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌های صادرات میوه، موضوع بسته‌بندی نامناسب و گاها برخی ضایعات ناشی از عدم وجود سردخانه و نبود زیرساخت‌های لازم برای نگهداری در شرایط مناسب در مرز باشماق است.

مدیر سازمان تعاون روستایی کردستان عنوان کرد: در راستای رفع این مشکل ایجاد فضایی برای تجهیز کردن را درخواست کردیم اما با توجه به اینکه در مرز بتشماق محل توقف وجود ندارد در روستای نی از توابع شهرستان مریوان زمینی به وسعت ۱۷ هزارمترمربع برای اجرای طرح پایانه تخصصی صادرات میوه شامل سردخانه، سورتینگ، باسکول و محل شست‌وشو در نظر گرفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یک شرایط خاص برای پایانه تخصصی میوه نیاز است، اتحادیه تعاون روستایی در مریوان به دلیل بحث مالی و شرایطی که به لحاظ زمین مناسب و غیره دارد این ظرفیت را فراهم کرده و بهترین گزینه برای انجام این کار است.

 مدیر سازمان تعاون روستایی استان کردستان گفت: برآورد 25 میلیارد تومان ارزش ملک و تاسیسات موجود در این نقطه است که اگر این کار به بخش دیگری واگذار شود قطعا نیاز به این میزان سرمایه‌گذاری برای تامین زمین دارد.

اسکندری گفت: در صورت موافقت در طول ۶ ماه فاز نخست این طرح را اجرایی می‌کنیم چرا که برای اجرای کامل طرح نیاز به بازه زمانی یک ساله داریم و در این مدت نیز باید به فکر مکان جایگزین تا زمان آماده شدن این زیرساخت باشیم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول