اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

مادامی که دانشگاه‌ها با حضور و نظارت نهادهای حاکمیتی کار کنند متکی به بودجه دولت خواهند بود

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تا زمانی که مجبوریم تمام قوانین مالی، حقوقی، سیاسی و امنیتی سازمان‌های دولتی را در دانشگاه‌ها رعایت کنیم و دانشگاه‌ها با حضور و نظارت نهادهای حاکمیتی کار کنند، متکی به بودجه دولتی خواهیم بود.

مادامی که دانشگاه‌ها با حضور و نظارت نهادهای حاکمیتی کار کنند متکی به بودجه دولت خواهند بود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاه خبرگزاری فارس، حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در نشست روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و موسسات پژوهشی سراسر کشور که صبح امروز در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط دشوار کنونی الزاماتی در حوزه آموزش و تعلیم در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: نخست اینکه در شرایط فعلی مفهوم مدرسه ای تعلیم و تربیت توسط دانشگاه های جدید و مدرن عوض شده است. به تدریج دانشگاه ها از شکل مدرسه بیرون می روند و به مرکز ثقل تولید عقلانی، فعال، خلاق و سازنده در جامعه بدل می شوند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: بارها به روسای دانشگاه ها گفته می شود تا کی دانشگاه های دولتی می خواهند از دولت ارتزاق کنند و تا کی دست شان جلوی دولت برای درآمد و امکانات باید دراز باشد که تغییر این شیوه ارتباط نزدیکی با مدل حکمرانی در دانشگاه دارد.

سلیمی توضیح داد: تا زمانی که دانشگاه‌ها با حضور و نظارت نهادهای حاکمیتی کارشان را انجام می دهند، به ناچار مدل حکمرانی در دانشگاه‌ها با اتکای کامل به دولت در همه زمینه ها ادامه دارد. تا زمانی که ناگزیر هستیم تمام قوانین سازمان های دولتی در همه زمینه ها از جمله مالی، اداری، قواعد حقوقی و مسائل سیاسی و امنیتی را رعایت کنیم، دانشگاه ها هم به عنوان نهاد حاکمیتی عمل می کنند. در غیر این صورت اگر می خواهیم متکی به بودجه دولتی و امکانات رفاهی نباشیم، مدل حکمرانی را حداقل باید در دانشگاه های بزرگ کشور تغییر دهیم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در هیچ نهادی مدیرانی پاسخگوتر از روسای دانشگاه وجود ندارد. شبانه روز به همه نهادها در حال پاسخگویی هستیم، اما با کدام امکانات؟ حتی برای پرداخت حقوق کارکنان هم دغدغه داریم.

وی با انتقاد کاهش بودجه دانشگاه‌ها گفت: از بودجه ۳۸۰ هزار میلیارد تومانی عمومی دولت، یک میلیون و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان دیگر هم از بودجه دانشگاه ها کسر شده و برای صرفه جویی کنار گذاشته شده است؛ همه این مبلغ حدود ۹ صدم درصد بودجه عمومی است اما همین بودجه ۹ صدم درصدی دانشگاه‌ها را با بحران مواجه می‌کند.

به گفته وی، پروژه هایی که امروز در دانشگاه علامه طباطبایی افتتاح شد از بودجه دولتی نبوده و از محل درآمدهای دانشگاه تامین اعتبار شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول