اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

اشتباهات پی‌درپی وزارت صنعت در محاسبه آمار/اعلام رشد 105 درصدی به جای افت 48 درصدی

وزارت صنعت باز هم در محاسبه آمار عملکرد زیرمجموعه‌هایش دچار اشتباه شد و کاهش 48 درصدی یکی از شاخص‌ها را رشد 105 درصدی اعلام کرد.

اشتباهات پی‌درپی وزارت صنعت در محاسبه آمار/اعلام رشد 105 درصدی به جای افت 48 درصدی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، آمار مربوط به واریزی اشخاص و شرکت‌ها جهت محصولات دخانی به حساب خزانه طی 4 ماهه اول امسال نشان می‌دهد که در این مدت 23 میلیارد و 858 میلیون تومان به خزانه واریز شده است. این در حالی است که طبق آمار وزارت صنعت، در مدت مشابه سال قبل 48 میلیارد و 876 میلیون تومان از این بابت به حساب خزانه واریز شده بود. به این ترتیب میزان واریزی به خزانه در این بخش امسال با افت 48.8 درصدی همراه بوده است. این در حالی است که در تحلیل آماری انجام شده توسط وزارت صنعت، نه تنها کاهش این رقم اعلام نشده بلکه رشد 105 درصدی نیز ثبت شده است. 

جدول تهیه شده از سوی وزارت صنعت نشان می‌دهد طی 4 ماهه اول امسال فقط واریزی به خزانه بابت حق انحصار واردات رشد داشته است اما در بخش های دیگر شامل واریزی بابت هالوگرام، حق انحصار تولید و توزیع شاهد کاهش نسبت به 4 ماهه اول سال 97 هستیم.

این اولین بار نیست که وزارت صنعت آمار اشتباه در مورد عملکرد زیرمجموعه‌های خود منتشر می کند. قبلاً نیز اشتباهات قابل توجهی از سوی این وزارتخانه در مورد آمار تولید خودرو در اردیبهشت امسال و همچنین آمار تولید خودرو در تیر 91 رخ داده بود.

در عین حال، این اشتباهات در شرایطی رخ می‌دهد که شاهد تأخیر در انتشار آمار وزارت صنعت هستیم و این اطلاعات به موقع منتشر نمی‌شوند.

این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که آمار به عنوان مرجعی مهم در تصمیم‌گیری مسئولان و برنامه‌ریزی برای بخش‌های مختلف نقش دارد. از این رو دقت در تهیه آمار و اطلاعات به ویژه در دستگاه مهمی مانند وزارت صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است. امید می‌رود با تجدید نظر در فرآیند تهیه آمار و اطلاعات وزارت صنعت دقت بیشتری لحاظ شود تا برنامه‌ریزی بهتری برای اداره بخش‌های مختلف صورت گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول