اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

فارس من| اعتراض‌ها به نتایج کنکور ارشد، 31 شهریور در کمیسیون آموزش مجلس بررسی می‌شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اعتراض داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 98 را شنیده‌ایم و به سهمیه‌ها در کنکور مربوط می‌شود، این موضوع یکشنبه هفته آینده 31 شهریورماه در کمیسیون بررسی خواهد بود.

فارس من| اعتراض‌ها به نتایج کنکور ارشد، 31 شهریور در کمیسیون آموزش مجلس بررسی می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سوژه‌ اعتراض به نتایج نهایی و انواع سهمیه در کنکور ارشد 98 که توسط کاربران فارس ثبت شده بیش از ۱۰ هزار امضاء دریافت کرده است.

خبرنگاران فارس پیگیری این موضوع از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در دستور کار دارند. 

سیدجواد ساداتی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در واکنش به اعتراض داوطلبان کنکور ارشد ۹۸، اظهار داشت: اعتراض داوطلبان این آزمون را شنیده‌ایم و موضوع مشخص شده  و مربوط به سهمیه‌ها در کنکور است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در ایام تعطیلات تابستانی مجلس به سر می‌بریم و این هفته مجلس تعطیل است، گفت: از این رو موضوع در روز یکشنبه هفته آینده ۳۱ شهریورماه در دستور کار کمیسیون خواهد بود.

ساداتی نژاد در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه موضوع هفته آینده در کمیسیون مربوط در مجلس بررسی می‌شود و نتایج آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ هفته پیش اعلام شده و زمان زیادی برای ثبت نام دانشگاه‌ها باقی نمانده‌ است، آیا امکان تغییر نتیجه یا اصلاح رتبه‌ها برای داوطلبان کنکور امسال وجود دارد؟ گفت: تغییر رتبه‌ها و نتایج بعید است اما باز هم باید موضوع در کمیسیون به این موضوع رسیدگی شود و کمیسیون درباره آن تصمیم‌گیری و اظهار نظر کند.

به گزارش فارس، طبق اصلاحیه ماده ۹۰ قانون برنامه ششم اگر ۲۵ درصد ظرفیت مربوط به جانبازان بالای ۲۵ درصد جانبازی پر نشود و متقاضیان استفاده از سهمیه ۵ درصدی رزمندگان دارای حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه بیش از ظرفیت موجود باشد، باقی مانده ظرفیت 25 درصدی به مشمولان ظرفیت ۵ درصدی اختصاص پیدا می کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول