اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

با وجود هشدار آمریکا، جزایر سلیمان روابط خود را با تایوان قطع کرد

علیرغم فشارهای آمریکا بر جزایر سلیمان، دولت این کشور واقع در اقیانوس آرام اعلام کرد که جزایر سلیمان روابط دیپلماتیک خود با تایوان را قطع می‌کند.

با وجود هشدار آمریکا، جزایر سلیمان روابط خود را با تایوان قطع کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، چند روز بعد از هشدارهای مقام‌های آمریکایی به جزایر سلیمان درباره لزوم بی‌توجهی این کشور به مواضع چین در رابطه با تایوان، دولت جزایر سلیمان از قطع روابط با تایوان خبر داده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، خبرگزاری رسمی جزایر سلیمان اعلام کرد که دولت این کشور با انجام یک رأی‌گیری در کابینه، تصمیم به قطع روابط دیپلماتیک با تایوان گرفته است.

تصمیم جزایر سلیمان به قطع روابط با تایوان در حالی صورت گرفته که چند روز قبل برخی مقام‌های آمریکایی با سفر به جزایر سلیمان به دولت این کشور برای ادامه روابط با تایوان فشار آورده بود.

مقامات آمریکایی به جزایر سلیمان هشدار دادند که «فریب» قول‌های چین مبنی بر سرمایه‌گذاری در این کشور را نخورده و روابط خود با تایوان را قطع نکند.

کشور ۶۰۰ هزار نفری جزایر سلیمان که تا سال ۱۹۷۵ تحت قیمومیت انگلیس بود، از انتخابات عمومی ماه آوریل سال جاری میلادی در حال بررسی چرخش موضع درخصوص روابط با چین و تایوان است.

بنا بر گزارش رویترز، تایوان تنها با ۱۶ کشور در جهان روابط رسمی دیپلماتیک دارد اما چین تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و به تایوان گفته است که حق داشتن روابط رسمی با هیچ کشوری را ندارد».

تایوان تا سال ۱۹۷۱ با عنوان «جمهوری چین» کرسی چین در سازمان ملل و شورای امنیت را در اختیار داشت، اما از آن سال از این کرسی خلع ید شد.

قطع روابط جزایر سلیمان با تایوان در حالی صورت گرفته که اقدام آمریکا برای فروش ۶۶ جنگنده «اف ۱۶» به تایوان به ارزش بالغ بر هشت میلیارد دلار، با واکنش تند پکن مواجه شد و دولت چین شرکت‌های آمریکایی را به تحریم تهدید کرده است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول