اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ضرورت هموار کردن مسیر برای حرکت شرکت‌های دانش‌بنیان

نماینده مجلس گفت: ضروری است مسیر حرکت شرکت‌های دانش‌بنیان هموار شود تا محققان در پیچ و خم‌های اداری اخذ تسهیلات و خدمات نمانند.

ضرورت هموار کردن مسیر برای حرکت شرکت‌های دانش‌بنیان

حجت‌الاسلام محمدمهدی افتخاری نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: برای رسیدن به جایگاه مناسب در حوزه دانش بنیان باید چنین صندوقی وجود داشته باشد که بتواند به شرکت‌ها و افراد نخبه کمک کند، البته وظیفه اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی این است که خودش دنبال این کارها باشد که این مجموعه‌ها(شرکت‌های دانش بنیان) را کشف و دعوت به همکاری کند.

وی افزود: به طور قطع اگر ما این مجموعه‌ها را حمایت نکنیم حتما از سوی دیگران مورد حمایت قرار می‌گیرند؛ همانطور که متاسفانه می‌بینیم استعداد جوانان ما در خدمت برخی کشورها قرار می‌گیرد. لذا صندوق نوآوری و شکوفایی نقش مهمی در افزایش انگیزه و روحیه جوانان فعال در شرکت‌های دانش بنیان و شکوفایی زمینه‌های فعالیت آنها ایفا می‌کند.

افتخاری با تاکید بر اینکه یکی از روش‌هایی که به خودکفایی کشور کمک می‌کند بها دادن به شرکت‌های دانش بنیان است، تصریح کرد: این کار باعث بومی‌سازی تکنولوژی و شناسایی و تقویت نخبگان می‌شود، ضمن اینکه مقام معظم رهبری نیز بارها بر تقویت این مجموعه‌ها تاکید داشته‌اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با ارائه پیشنهادهای خود به مسؤولان صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: مدیران این صندوق باید قدر نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان را بدانند و آن‌ها را به صورت همه‌جانبه مورد حمایت قرار دهند زیرا نگاه این شرکت‌ها افق ارزشمندی را برای کشور رقم خواهد زد، ما توسط همین افراد باید کشور را نجات دهیم و روی پای خود بایستیم، از طرفی شایسته است که مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی نیز زمان مناسبی را برای این شرکت‌ها صرف کنند تا آن‌ها در پیچ و خم‌های اداری اخذ تسهیلات و خدمات، زود ناامید نشوند و با دلسردی فکر خروج از ایران را نکنند.

نماینده فومن و شفت در مجلس افزود: واقعا لازم است در دوره‌های حساس مثل همین شرایط تحریمی که در آن بسر می‌بریم، حداکثر بهره‌برداری را از استعدادهای درخشانی که در این فضا زحمت کشیده‌اند و تلاش کرده‌اند داشته باشیم. شک ندارم اگر این مسیر به درستی پیموده شود فشار تحریم‌ها به حداقل خود خواهد رسید.

وی با بیان اینکه امروز در بسیاری از حوزه‌ها متکی به مجموعه‌های دانش بنیان هستیم، ابراز امیدواری کرد که راه علمی که توسط شرکت‌های دانش بنیان باز شده با سرعت ادامه یابد و مسؤولان نیز حمایت بیشتری از توسعه فعالیت‌های این شرکت‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول