اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

پیش‌بینی استقبال 2 میلیون خوزستانی از اربعین امسال

استاندار خوزستان گفت: با توجه به برداشته شدن ویزا در اربعین امسال احتمال می رود تعداد زائران خوزستانی که به زیارت عتبات مشرف می‌شوند به مرز 2 میلیون نفر برسد.

پیش‌بینی استقبال 2 میلیون خوزستانی از  اربعین امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، غلام رضا شریعتی، استاندار خوزستان صبح امروز در جلسه ستاد اربعین استان  با بیان اینکه اربعین امسال حجم زائران سه برابر می‌شود، اظهار کرد:  بیمارستان ها، مراکز درمانی و نیمه درمانی، مسیرهای تردد، استقبال از زائران و سرویس دادن  به آنها،  آب شرب، سرویس‌های بهداشتی و ... باید مدیریت شود.

وی با اشاره به لغو روادید به عراق در اربعین امسال، گفت: ممکن است برخی افراد قصد زیارت عتبات را نداشته باشند اما از آنجایی که امسال نیازی به گرفتن ویزا نیست پیش‌بینی می‌شود زیارت اربعین با استقبال زیادی مواجه شود به همین دلیل تمام امکانات به ویژه در حوزه زیرساخت‌ها، اسکان زائران، امنیت، پشتیبانی و... را  باید بسیج کرد.

استاندار خوزستان راهپیمایی اربعین را نشان دهنده اقتدار اسلام به ویژه  جهان تشیع عنوان کرد و افزود: همایش بین المللی اربعین هر چقدر باشکوه‌تر برگزار شود اقتدار ما بیشتر و برنامه‌ریزی که دشمنان علیه ما می‌کنند  با توجه به استقبالی که از اربعین می‌شود  متفاوت‌تر خواهد بود.

شریعتی با بیان اینکه ظرف دو، سه سال گذشته برخی زیرساخت‌های مورد نیاز برای  اربعین را نسبتاً آماده کردیم، گفت: سال گذشته حدود 980  هزار زائر از مرزهای خوزستان به زیارت عتبات عالیات مشرف شدند، در اربعین سال 96  نیز که در مرز مهران مشکل پیش آمد حدود یک میلیون و 170  هزار نفر زائر از مرزهای خوزستان وارد کشور عراق شد.

وی بیان کرد: با توجه به لغو روادید در اربعین امسال که در گذشته هزینه زیادی برای زائران  به همراه داشت، احتمال می‌رود تعداد زائران خوزستانی که به زبارت عتبات می‌روند به مرز 2 میلیون نفر برسند اما زیرساخت‌های ما مناسب این حجم از جمعیت نیست.

شریعتی با اشاره به باز شدن مرز خسروی در اربعین امسال، عنوان کرد:  اثر بخشی این مرز تا 70  درصد در مرز مهران است از طرفی در تعدیل  جمعیت زائران استان‌هایی که از  مرز مهران  استفاده می‌کنند تاثیر می‌گذارد و تا 40 درصد جمعیت را به سمت مرز خسروی هدایت می‌کند اما  کاهش تردد زائران از مرزهای خوزستان تاثیری ندارد.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌ها با بیان اینکه در بحث اربعین  روی کمک استان‌های معین حساب باز نکنند، گفت: ما نمی‌توانیم بگوییم  استان‌های معین کمک نکردند و کاری نکنیم، با توجه به پیش‌بینی حجم بالای زائران امکانات شهرستان‌های ما بیش از سال‌های گذشته باید پای کار بیایند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول