اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

30 هکتار از جنگل‌های ارسباران در آتش سوخت

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با رد برخی آمار در مورد مساحت آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران گفت: مساحت جنگل‌های دچار حریق شده ارسباران 30 هکتار است.

30 هکتار از جنگل‌های ارسباران در آتش سوخت

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، خلیل آقایی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سال‌جاری رحمت الهی شامل حال مردم کشور شد و بعد از چندین سال خشکسالی، باران سبب احیای طبیعت و روان شدن آب در رودخانه‌ها شد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه بارش باران سبب رشد مناسب مراتع و جنگل‌ها شد، خاطر نشان کرد: با افزایش پوشش گیاهی احتمال آتش‌سوزی نیز افزایش یافت .

وی با بیان اینکه 95 درصد دلیل آتش‌سوزی‌ها در کشور عوامل انسانی است، گفت: در این راستا تمهیداتی اندیشیده و در سال گذشته 50 میلیارد تومان تجهیزات انفرادی و گروهی و همچنین ماشین‌آلات خریداری شد.

آقایی تجهیزات خریداری شده را در مقابل 10 میلیون هکتار جنگل و 135 میلیون هکتار عرصه ملی ناچیز خواند و افزود: تنها مشکل و مضیقه‌ای که در ماه‌های گذشته وجود داشت، مسئله بالگرد بود.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه در سال‌جاری نسبت به سال‌های قبل رشد در بخش حریق مشاهده شده است، افزود: با وجود این رشد، تلاش شده از خسارات بیشتر جلوگیری شود.

وی نگرانی‌ها در نیمه دوم سال را مربوط به جنگل‌های شمال کشور دانست و افزود: تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شده است.

آقایی با رد برخی آمار در مورد مساحت آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران عنوان کرد: مساحت جنگل‌های دچار حریق شده ارسباران 30 هکتار است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی وظیفه اصلی سازمان جنگل‌ها و مراتع را حفاظت خواند و افزود: احیا، اصلاح و بهره‌برداری در جایگاه‌های بعد قرار دارد.

وی از اجرای طرح بومی‌سازگان زاگرس برای 11 استان خبر داد و گفت: این طرح به مساحت 6 میلیون هکتار از جنگل‌های زاگرس، تعریف شده است.

آقایی با بیان اینکه ۱۷ لایه اطلاعاتی در این طرح بارگذاری شده است، ادامه داد: تکالیف مربوطه به استان‌ها ابلاغ و 650 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از اجرای طرح مبارزه با آفت شمشاد در جنگل‌های هیرکانی خبر داد و گفت: طرح حفاظت از 2 میلیون هکتار جنگل‌های هیرکانی به مزایده گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ممنوعیت واگذاری مراتع درجه یک و طرح‌های مرتع‌داری در دستور کار است، گفت: 86 میلیون هکتار وسعت مراتع کشور است که امسال قریب به 85 میلیارد تومان برای احیا و اصلاح مراتع در نظر گرفته شده است.

آقایی با بیان اینکه در سال گذشته 700 میلیارد تومان در بخش آبخیزداری هزینه شده است، افزود: در سال‌جاری یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای این بخش ابلاغ شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در سال گذشته 850 هزار هکتار کار آبخیزداری انجام شده است، خاطر نشان کرد: متوسط تغذیه این طرح‌ها 500 متر مکعب است که نشان از 400 میلیون متر مکعب آب تغذیه شده به سفره‌های زیرزمینی دارد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول