اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

سرعت تنوع‌سازی در تولید محصولات کشاورزی افزایش یابد

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور با اشاره به تنوع‌سازی در تولید محصولات گفت: باید دانشگاهیان و بخش خصوصی را به کمک آورده و امکانات را در اختیار آنها قرار دهیم.

سرعت تنوع‌سازی در تولید محصولات کشاورزی افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کاظم خاوازی ظهر امروز در بیست و پنجمین گردهمایی سالانه موسسه تحقیقات کشاورزی دیم با بیان اینکه این موسسات به حل مشکلات دیمی کشور کمک می‌کنند اظهار کرد: سازمان تحقیقات در بخش زراعت در بالا‌ترین سطح مطالبه‌گری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه موسسه تحقیقات کشاورزی دیم با تمام کسری و قصورات موجود اما دستورات را اجرایی می‌کند ادامه داد: پرداختن به موضوع دیم بسیار اهمیت دارد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور با بیان اینکه به ساختار جدیدی برای تحقیقات دیم کشور نیاز داریم افزود: در رابطه با دیم جهت‌گیری‌ها با درجات مختلفی شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات حال حاضر ما همکاری‌های بین رشته‌ای است افزود: همه همکاران باید در کنار هم باشند و ایجاد بخش‌ها باعث شده اقدامات ما در سطح مطلوب مورد انتظار نباشد.

خاوازی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های علمی بسیار زیادی در اختیار کشور است که با استفاده از آنها می‌توان بسیاری از کشت‌ها در در نقاط مختلف کشور انجام داد بیان کرد: این آمادگی در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه غربالگری‌ها نگاه جامع و کلان معرفی رقم و در عین حال ریزبین بودن از خروجی‌ها مد نظر قرار دارد افزود: در ساختار دیم موضوع توجه به اقلیم را ندیدم؛ در بخش تحقیقات مدیریت منابع نیز موضوع تحقیقات دیم و یا کارگروه اقلیم باید پررنگ‌تر شود.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور با اشاره به تنوع‌سازی در حوزه تولید محصولات ادامه داد: در این حوزه باید سرعت را زیاد کنیم و افزایش سرعت در گرو افزایش یار‌هاست بنابراین باید دانشگاهیان و بخش خصوصی را به کمک بیاوریم و امکانات در اختیار آنها قرار دهیم.

وی با بیان اینکه هشت برنامه بزرگ در سازمان تحقیقات دیم خواهیم داشت افزود: یکی از موضوعات که باید مورد توجه قرار گیرد تکنولوژی بذر است.

خاوازی با اشاره به اینکه تکنولوژی بذر یک کار چند رشته‌ای با نگاه‌های متفاوت است افزود: توجه به مکانیزاسیون کشاورزی نیز بسیار حائز اهمیت است که موسسه تحقیقات دیم به بحث مکانیزاسیون می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه سازمان تحقیقات دیم 40 درصد از منابع مورد نیاز خود را از درآمد‌های اختصاصی کسب می‌کند افزود: تولید بذر هم کار مهمی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور با اشاره به اینکه در حوزه گندم دیم تعداد رقم گندم دیم کشور 19 رقم است افزود: ضریب نفوذ بذر گواهی شده در کشور 24 درصد است.

معاون امور اقتصادی استاندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه نقش رسانه‌ها در انتقال نکات کلیدی بسیار ویژه است اظهار کرد: در استان همدان یک برنامه سه ساله تدوین شده که در این برنامه به زیر بخش کشاورزی به خصوص حوزه کشت نگاه ویژه‌ای شده است.

ظاهر پورمجاهد با اشاره به اینکه تلاش شده به بخش خصوصی بیش از گذشته میدان دهیم ادامه داد: بخش خصوصی باید وسعت بیشتری در دایره فعالیت‌های اقتصادی استان به خصوص کشاورزی ‌باشد.

وی با بیان اینکه 400 هزار هکتار اراضی دیم در کشور وجود دارد و به دنبال افزایش شاخص‌ها هستیم افزود: کمک کوچک به بخش خصوصی می‌تواند تحرک خوبی ایجاد کند.

انتهای پیام/89045/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول