اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

صادرات یک میلیون دلاری شرکت‌های فناور قم

رئیس پارک و علم و فناوری استان قم گفت: شرکت‌های فناور مستقر در این پارک در سال گذشته حدود 64 میلیارد تومان فروش و یک میلیون دلار صادرات داشتند.

صادرات یک میلیون دلاری شرکت‌های فناور قم

سید حسین اخوان علوی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وضعیت بانک اطلاعاتی پژوهش در استان قم اظهار کرد: ایجاد چنین بانکی زمان بر است و بانک‌های اطلاعاتی ایجاد شده توسط وزارت علوم جوابگوی نیازها نیست.

وی ادامه داد: اولویت‌های پژوهشی در استان قم باید براساس شعار سال و اسناد بالادستی مشخص شود، الزاما تمام پژوهش‌های صورت گرفته در گذشته جوابگوی امروزه نیست.

رئیس پارک و علم و فناوری استان قم افزود: شرایط ورود به پارک علم و فناوری استان ساده نیست و بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان قم، توسط اعضای هیأت‌های علمی مراکز دانشگاهی استان ایجاد شدند، علاوه بر توسعه کمی شرکت‌های دانش بنیان استان، شاهد توسعه کیفی این شرکت‌ها بودیم.

اخوان علوی با اشاره به وضعیت فروش شرکت‌های فناور در استان قم اظهار کرد: از 72 شرکت دانش بنیان استان حدود 30 شرکت در پارک علم و فناوری قم مستقر هستند و شرکت‌های فناور مستقر در این پارک در سال گذشته حدود 64 میلیارد تومان فروش و  یک میلیون دلار صادرات داشتند، شرکت‌های دانش بنیان قم ظرفیت‌های بسیاری دارند و یکی از این شرکت‌ها به 15 کشور اروپایی صادرات داشته است.

وی خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری استان قم با پارک‌های دیگر مرتبط است و تور بازدید برای اعضای شرکت‌های دانش بنیان از پارک‌های دیگر برگزار کردیم و از ظرفیت این پارک‌ها استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/78004*30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول