اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

طهرانچی: دانشگاه آزاد به دنبال مدرک فروشی نیست

رئیس دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد به دنبال مدرک فروشی نیست و رسالتی دارد که باید بر اساس آن پیش برود.

طهرانچی: دانشگاه آزاد به دنبال مدرک فروشی نیست

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد صبح امروز در نشست سراسری معاونان فرهنگی دانشگاه آزاد که در واحد علوم تحقیقات برگزار شد، گفت: دانشگاه آزاد در شرایط ویژه ای است و از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار به ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار رسیدیم بخشی از این کاهش طبیعی و بخشی از آن ناشی از الگوهای غلط بود
وی افزود: ما بحث کارآمدی آموزش عالی را رها کردیم همچنین بین توسعه، پیشرفت و آینده آموزش عالی باید همبستگی باشد ولی در کشور ما افتراق حاصل شده است.
وی ادامه داد: علت این موضوع شعار نادرستی بود که بیان می کرد ما کاری به شغل افراد نداریم و فقط به ارتقای آموزش عالی توجه می کنیم.
طهرانچی اضافه کرد: قرار نیست جوانان را از خانواده‌ها جدا کنیم و تحت یک تربیتی قرار دهیم که آنان را از تربیت خانواده دور کند این کاری است که غربی ها انجام دادند.
وی گفت: وجود مقام معظم رهبری، اقتداری را به ملت عطا کرده است و در حوزه آموزش عالی، جهت دهی داشتند که بی نظیر است، ما کشوری نیستیم که با حوزه علم غریبه باشیم ولی هیچگاه رهبری نبوده که تا این حد گزاره های علمی را تبیین کند.
وی گفت: این یعنی حجت بر ما تمام است، معاونان فرهنگی اگر نقصی در خدمات دانشجویی وجود داشت باید آن را پیش از بلند شدن صدای دانشجو، اطلاع دهند و به دنبال حل باشند.
رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: در بودجه امسال، فضا را دقیق کردیم و معاونان فرهنگی، تنظیم کننده و هدایت کننده فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی هستند، معاونان باید پشتیبان، ناظر و کمک کننده خوب باشند
وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد به دنبال مدرک فروشی نیست و رسالتی دارد که باید بر اساس آن جلو برود برخی از افراد با پشتوانه مالی دولت و برخی با پشتوانه مالی خانواده ها به آموزش عالی مشغول می شوند، اگر مردم بدانند در این دانشگاه ارزش افزوده ای برای تربیت و تعلیم دانشجویان وجود دارد حتما ترغیب می شوند تا فرزاندانشان در این دانشگاه تحصیل کنند.
طهرانچی گفت: در ابتدای سال تحصیلی باید خانواده ها به دانشگاه بیایند و به آنها توضیح داده شود که دانشگاه محل تربیت است، رسالت ما در تربیت پایان ندارد.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول