اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

طهرانچی: طرح بورسیه دانشجویان برای ارتباط با صنعت امسال انجام می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از مهرماه امسال در قالب طرح پویش 500 دانشجوی واحد اصفهان دانشگاه آزاد برای ارتباط با صنعت بورسیه می‌شوند.

طهرانچی: طرح بورسیه دانشجویان برای ارتباط با صنعت امسال انجام می‌شود

 به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در حاشیه نشست سراسری معاونان فرهنگی دانشگاه آزاد که در دانشگاه واحد علوم تحقیقات برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های این دانشگاه برای سال تحصیلی جدید گفت: دانشگاه آزاد برای سال تحصیلی برنامه‌های جدیدی را در نظر گرفته است. با شروع نیم سال تحصیلی نخستین مساله و دغدغه ما این است که چگونه به استقبال دانشجویان برویم و دانشجویان با محیط دانشگاه آشنایی داشته باشند همچنین مشاوره‌های فکری، درسی و برنامه‌ریزی برای ارتباط بین خانواده و دانشگاه در برنامه‌های ما قرار دارد. 

وی افزود: به همین منظور در دو هفته ‌آینده برنامه‌‌ای برای حضور خانواده‌ها در دانشگاه و آشنایی دانشجویان با دانشگاه در نظر گرفته‌ایم. 

طهرانچی اظهار کرد: در موضوع پژوهش تحصیلات تکمیلی این وعده را دادیم که با آغاز سال تحصیلی برنامه پایش به صورت کامل انجام شود. به همین دلیل زیرساخت‌ها آماده شد و پس از گذراندن دوره آزمایشی از مهر امسال طرح پایش به صورت عملیاتی در دانشگاه‌ها انجام می‌شود. 

رئیس دانشگاه آزاد اضافه کرد: به این ترتیب دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند در قالب نظام موضوعاتی که اصل چالش‌های منطقه‌ای و کشور محسوب می‌شود رساله‌های خود را انتخاب کنند. در سامانه بیش از 9 هزار نظام موضوعات در نظر گرفته شده است. مهر 98 برای آموزش عالی و در عرصه پژوهش تحصیلات تکمیلی مبدا یک تحول و شروع نگاه جدید است. 

وی تاکید کرد: همچنین وعده‌هایی برای شروع به کار سراهای نوآوری داده بودیم که به همین منظور از مهر امسال چند سرای نوآوری در ملایر، اصفهان و چند شهر دیگر شروع به کار می‌کنند. 

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: همچنین براساس طرحی که با صنعت به انجام می‌رسانیم دانشجویان از همان ابتدای شروع به تحصیل بورسیه شده و مطابق با استاندارد صنعت فعالیت می‌کنند و از همان ابتدا با صنعت ارتباط برقرار می‌کنند. این طرح در قالب طرح پویش در استان اصفهان و با 500 دانشجو آغاز شده که در ادامه این کار را به دیگر واحدهای دانشگاهی تسری می‌دهیم. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین موضوع روان‌سازی اخذ وام‌های دانشجویی را در دستور کار قرار دادیم. طی سال‌های گذشته مسیر خیلی سختی برای اخذ وام برای دانشجویان وجود داشت که امسال بنا داریم این موضوعات را حل کنیم و دیگر دانشجویان در صورت بروز مشکل به معاونت دانشجویی واحدشان مراجعه کنند و از این طریق مشکلات آنها حل شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول