اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

توسعه یک روش جدید برای ساخت کاتالیزورها از نانوذرات فلزی

محققان روش جدیدی را برای ساختن کاتالیزورهای بسیار مطلوب از نانوذرات فلزی ایجاد کرده‌اند که می‌تواند منجر به کاربردهای گسترده‌تر شود.

توسعه یک روش جدید برای ساخت کاتالیزورها از نانوذرات فلزی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، محققان دانشگاه شمال غربی (NU) روش جدیدی را برای ساختن کاتالیزورهای بسیار مطلوب از نانوذرات فلزی ایجاد کرده‌اند که می‌تواند منجر به کاربردهای دیگر شود.

این روش با پنج نانوذره یکسان کار می‌کند و هفت فلز مختلف از جمله پلاتین و نیکل را پوشش می‌دهد.

با استفاده از گرما و تثبیت عناصر کمیاب، این روش به سرعت شکل آنها را به ساختارهایی تبدیل میکند که از نظر کاتالیستی بسیار فعال هستند؛ محصولات تجاری مانند سلول‌های سوخت و منابع مهم انرژی پاک به چنین کاتالیزوری متکی هستند.

کاتالیزورهای جدید به عنوان کاتالیزور نانوذرات پهنای برجسته با شاخص بالا مانند سنگ‌های قیمتی شکل می‌گیرند و هر ذره دارای 24 چهره مختلف است که اتم‌های موجود در سطح را به روش‌هایی نشان می‌دهد که آنها را از نظر تجاری فعال‌تر از کاتالیزوری می‌کند.

محققان دریافتند که کاتالیزور پلاتین آنها 20 برابر سریع‌تر از فرم کم شاخص تجاری برای واکنش الکترو اکسیداسیون اسید فرمیک بر اساس محتوای پلاتین است.

کریس ولورتون، نویسنده این مطالعه و استاد علوم و مهندسی مواد در دانشکده مهندسی مک کورمیک  گفت: پلاتین در فرم جنبه پرمصرف متفاوت و بهتر از آن است.

کاتالیزورهای جدید می توانند به صورت انبوه و بدون استفاده از لیگاند ساخته شوند که می‌تواند فعالیت کاتالیزوری را به خطر بیاندازد.

طبق گزارش شورای شیمی آمریکا، کاتالیز به بیش از 35 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان کمک می‌کند.

این تحقیق امروز در مجله Science منتشر شده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول