اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

هشدار نسبت به فراموشی فرهنگ ملی و بومی در ازدواج/در بحث آموزش در جامعه ایران با سیری کاذب مواجهیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی نسبت به فراموشی فرهنگ ملی و بومی در ازدواج هشدار داد و گفت: اگر فرهنگ ملی و بومی را در حوزه ازدواج فراموش کنیم، مسئله ازدواج بحرانی تر خواهد شد.

هشدار نسبت به فراموشی فرهنگ ملی و بومی در ازدواج/در بحث آموزش در جامعه ایران با سیری کاذب مواجهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن شعبانی، ظهر امروز در همایش آموزشی، توجیهی و همکاری بین دستگاهی در مشاوره‌های هنگام ازدواج که در سالن پتروشیمی برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه در بحث آموزش در جامعه ایران با سیری کاذب مواجهیم، عموم فکر می‌کنند همه چیز را می‌دانند و نیازی به آموزش ندارند.

وی افزود: بدترین ضربه به آموزش، ارائه بحث‌های تکراری است و باید بدانیم آموزش و سخنرانی پارامترهای خود را دارد و نباید با هم درآمیخته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه غربی‌ها به صورت کمی به مسائل نگاه می‌کنند، ابراز کرد: ما در ایران به صورت کیفی صحبت می‌کنیم و مخاطب براساس فضای ذهنی  و روانی خود، آن را تفسیر می‌کند و این در آموزش‌ها اختلال ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی ادامه داد: به عنوان مثال به زوجین می‌گوئیم که به یکدیگر عشق بورزید، اما زن یا مرد براساس روحیه خود، عشق را به‌گونه دیگری معنا می‌کنند، باید مفاهیم را به صورت درست تبیین کرده و به صورت کمی عرضه کرد.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها در بسیاری امور می‌تواند حالت بازدارندگی و آگاهی‌بخشی برای فرزندان داشته باشند ولی در بحث ازدواج نمی‌توانند جلوی بحران را بگیرند، گفت: خانواده‌ها در زمینه ازدواج، آموزش‌های لازم را ندیده‌اند و براین اساس نه تنها جلوی بحران را نمی‌گیرند بلکه گاها مسئله را در سراشیبی بحران قرار می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه آمار بالای ۳۰ درصد طلاق جای تعجب ندارد، عنوان کرد: وقتی یک جوان در خیابان، فضای مجازی و دیگر جاهای غیر معمول  به دنبال انتخاب همسر است، نباید از آمار بالای طلاق در کشور تعجب کنیم.

شعبانی همچنین اذعان داشت: اگر فرهنگ ملی را در حوزه ازدواج فراموش کنیم، مسئله ازدواج بحرانی‌تر خواهد شد، ما باید در این قضیه بومی، منطقه‌ای، استانی و شهرستانی را لحاظ کرده و پیرو سبک غربی‌ها نباشیم.

وی افزود: مربی، مشاور و یا مدرس که دچار مشکل و  آسیب بوده است، نباید در مقام مشاور ظاهر شده و انتقال تجربه کند.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول