اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

یک میلیون و 500 هزار قطعه طیور در کهگیلویه واکسینه می‌شوند

رئیس دامپزشکی کهگیلویه گفت: واکسیناسیون رایگان یک میلیون و 500 قطعه طیور روستایی شهرستان علیه بیماری نیوکاسل آغاز شده است.

یک میلیون و 500 هزار قطعه طیور در کهگیلویه واکسینه می‌شوند

سید علی اکبر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: طرح واکسیناسیون طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در شهرستان آغاز شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی کهگیلویه گفت: در این طرح که تا 25 مهر ماه ادامه دارد بیش از یک میلیون و 500 هزار قطعه طیور روستایی به صورت خوراکی توسط اکیپ‌های دامپزشکی واکسینه خواهند شد .

حسینی تصریح کرد: بیماری نیوکاسل یک بیماری ویروسی بوده و  از عوامل اصلی تلفات در طیور روستایی و صنعتی است.

وی با بیان اینکه مخزن اصلی این بیماری طیور روستایی است، اضافه کرد: با اجرای این طرح ویروس واکسن که غیر بیماری‌زا بوده جایگزین ویروس بیماری‌زا می‌شود.

حسینی گفت: واکسیناسیون باعث کاهش درگیری و تلفات در طیور بومی و به تبع آن کاهش بیماری در طیور صنعتی و افزایش تولید مرغ و تخم مرغ در سطح منطقه و ملی خواهد شد.

وی با اشاره به فعال بودن 22 واحد مرغداری به ظرفیت 440 هزار قطعه در سطح شهرستان، افزود: 2 واحد پرورش بوقلمون به ظرفیت هفت هزار قطعه و یک واحد مرغ تخم‌گذار به ظرفیت 30 هزار قطعه از دیگر طرح‌های فعال در حوزه ماکیان است که نقش مهمی در تولید و اقتصاد منطقه و استان دارند.

انتهای پیام/82016
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول