اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

درخواست‌های محصلان در مجلس دانش‌آموزی/ چرا دست مافیای کنکور کوتاه نشده است؟

نماینده دانش‌آموزان هرمزگان در مجلس دانش‌آموزی، گفت: چرا دست مافیای کنکور کوتاه نشده است؟

درخواست‌های محصلان در مجلس دانش‌آموزی/ چرا دست مافیای کنکور کوتاه نشده است؟

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، دومین نشست نهمین دوره مجلس دانش آموزی با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، جمعی از مسؤولان و نمایندگان دانش‌آموزان در استان‌ها، برگزار شد.

هاشمی‌پور نماینده استان سمنان در این نشست گفت: مسأله آسیب‌های اجتماعی امروز در کشور به یک مسأله مهم تبدیل شده و دامن‌گیر دانش آموزان شده است که باید این فضا تغییر یابد.

وی افزود: آسیب های اجتماعی امروزه وارد مدارس شده یعنی وارد فضای آموزش و پرورشی ما شده و خطری جدی است و دانش آموزان ما در خطر هستند و اگر فضای نشاط و امید را ایجاد نکنیم باید هزینه بدهیم و هزینه آن نیز هزینه‌ای سنگین است.

این نماینده مجلس دانش‌آموزی با بیان اینکه باید به دانش‌آموزان خوراک فکری بدهیم، ادامه داد: آسیب های اجتماعی از بزرگسالان و جوانان ما گذر کرده و امروز در پشت درهای مدارس ما ایستاده است.

* سهم مدارس دولتی در کنکور صفر درصد

خانم قنبری از استان هرمزگان نیز در این مراسم گفت: زیر بنای ارتقای کشور آموزش است؛ در کشور ما کنکور با هدف برقراری عدالت پدید آمده و ماحصل آن چیزی جز تبعیض نیست. 

وی در ادامه بیان کرد: وقتی 70 درصد پذیرفته‌شدگان کنکور از مدارس سمپاد، 14 درصد از مدارس غیر انتفاعی و 13 درصد نمونه دولتی و سهم مدارس دولتی صفر درصد بود نشان دهنده این است که امکانات آموزشی ما برای آقازاده‌ها و سرمایه‌داران است. 

وی در ادامه تأکید کرد: چرا دست مافیای کنکور کوتاه نشده و فاصله طبقاتی را روز به روز بیشتر کرده است. 

* مدرسه 6 ساحتی، کنکور 6 ساحتی نیاز دارد

فاطمه رئیسی از استان فارس نیز در ادامه گفت: در سال 90 سند تحول بنیادین با هدف ارتقای آموزش به تصویب رسید. برای اجرای این سند باید دانش آموز را هدف قرار داد. 

وی در ادامه بیان کرد: اگر هدف بهبود ارتقای آموزش است باید از دید دانش آموز به آن نگریست. آزمون سنجش باید تمام استعداد و فعالیت دانش آموز را در تمام 6 ساحت ببیند و توانایی و مهارت افراد و به تمام حوزه ها توجه شود. مدرسه 6 ساحتی، کنکور 6 ساحتی نیاز دارد. 

نوید خاکشور از استان اصفهان نیز در ادامه بیان کرد: کتاب های درسی یکی از مهمترین منابع یادگیری است و گنجاندن این اطلاعات و توجه به نمره در صدر توجه است. کتاب تعلیمات  دینی ادیان را تمام دانش آموزان اقلیت نیز آموزش می بینند و در کنکور برای آن آزمون می دهند. این کتاب از سال 60 تدوین شده و هنوز بازنگری نشده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول