اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

برخی بدون توجه به تجربه برجام هنوز می‌خواهند با مذاکره مشکلات را حل کنند

نماینده رشت در مجلس گفت: آمریکایی‌ها با برجام بدون شلیک یک گلوله، پیشرفت صنعت هسته‌ای ما را کُند کردند، اما برخی هنوز تصور می‌کنند باز هم با مذاکره می‌توانند مشکلات کشور را حل کنند.

برخی بدون توجه به تجربه برجام هنوز می‌خواهند با مذاکره مشکلات را حل کنند

جبار کوچکی‌نژاد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به سخنان اخیر رهبری درباره عدم مذاکره با آمریکا گفت: مقام معظم رهبری همیشه به مجلس و دولت تأکید کردند که اینها قابل اعتماد نیستند و اگر می‌خواهید ارتباط برقرار کنید، باید با فکر، قدرت، فکر و هوشیاری این کار را کنید.

وی افزود: علیرغم تأکیدات 40 ساله مقام معظم رهبری به دولتمردان و مردم متأسفانه دولت هول شد و در بحث برجام شتابان به سوی مذاکره رفته و توافق انجام شد، اما آنچه که عملیاتی شد این بود که ایران به تعهداتش عمل کرد اما آمریکا به تعهدات خود عمل نکرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها با برجام بدون شلیک یک گلوله، پیشرفت صنعت هسته‌ای ما کُند کردند، اما برخی دولتی‌ها هنوز تصور می‌کنند باز هم با مذاکره می‌توانند مشکلات را حل کنند. اما نگاه مقام معظم رهبری و مردم خلاف این است. آنچه که مشکل ما را حل می‌کند استفاده از منابع و توانمندی داخل کشور است که می‌تواند به مشکل اقتصاد فائق شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم مذاکره با آمریکایی‌ها در هر سطحی اضافه کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما مذاکره را زمانی شروع می‌کنیم که آمریکایی‌ها به تعهدات برجام عمل کنند و تحریم‌ها را بدون پیش شرط حذف کنند در غیر این صورت هرگونه ارتباط با آمریکایی‌ها ممنوع است.

وی افزود: اینکه یمن با پهپاد پالایشگاه آرامکو را زد، حرکتی بر علیه منافع آمریکایی‌ها در منطقه بود و نشان داد که موشک‌ها ساخت خود کشورها است و به ایران ارتباطی ندارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امریکایی‌ها از نیروهای مقتدر نظام جمهوری اسلامی در خلیج فارس و دریای عمان وحشت دارند، اضافه کرد: باید با قدرت کارهای خودمان را انجام دهیم و دشمن عقب‌نشینی کند تا شاید در آن زمان مذاکره‌ای صورت بگیرد.

کوچکی‌نژاد گفت: فرمایش‌های مقام معظم رهبری در رابطه با ارتباط با آمریکا یک استراتژی برای نظام جمهوری اسلامی ایران، مجلس و دولت است که باید به عنوان یک اصل برای همه ارکان جمهوری اسلامی لحاظ شود چرا که این یک استراتژی و راهبرد جدید نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در زمان برجام هم حضرت آقا فرمودند که اینها قابل اعتماد نیستند و باید تعهدات سنگینی از رئیس جمهور آمریکا بگیرید تا آنها به تعهدات خود عمل کنند، اظهارداشت: به اعتقاد من در این مقطع باید نظام جمهوری اسلامی با اقتدار کامل در تمام مجامع دنیا حضور پیدا کند و از همین استراتژی و راهبرد دفاع کند تا آمریکایی‌ها به حذف تحریم‌ها برگردند و آب‌های خلیج فارس را رها کنند، بعداً اگر خواستند می‌توانند بیایند و مذاکره کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: نظام جمهوری اسلامی در بالاترین سطح قدرت تصمیم‌گیری و تمرکز در دنیا است و آمریکایی‌ها بدانند که نمی‌توانند به اهداف خود برسند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول