اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

موگرینی: اتحادیه اروپا از برگزاری انتخابات افغانستان حمایت می‌کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگوی تلفنی با «اشرف غنی» با ابراز تاسف از توقف گفت‌وگوهای صلح میان طالبان و آمریکا، بر حمایت اتحادیه اروپا از مردم و انتخابات افغانستان تاکید کرد.

موگرینی:  اتحادیه اروپا از برگزاری انتخابات افغانستان حمایت می‌کند

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «صدیق صدیقی» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان از گفت‌وگوی تلفنی «اشرف غنی» با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد.

صدیقی گفت: موگرینی در این تماس تلفنی ضمن محکوم کردن حملات تروریستی روز سه‌شنبه کابل که منجر به کشته و زخمی شدن مردم افغانستان شد، با همدردی قربانیان، بر حمایت اتحادیه اروپا از مردم افغانستان تاکید کرد.

به گفته صدیقی، موگرینی بر روند صلح و آشتی به رهبری و مالکیت افغانستان برای برقراری صلح در افغانستان که راه را برای رفاه و صلح مردم این کشور فراهم می‌کند، تاکید کرد و گفت که در پی شکست مذاکرات آمریکا و طالبان و عدم آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی، لزوم برگزاری انتخابات بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

صدیقی خاطر نشان کرد: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ابراز امیدواری کرد که انتخابات ریاست جمهوری در 28 سپتامبر عادلانه و شفاف برگزار شود.

به گفته سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، موگرینی با ابراز تاسف از توقف گفت‌وگوهای آمریکا- طالبان و بین الافغانی تاکید کرد گفت‌وگوهای صلح مستقیم میان دولت و طالبان برای صلح پایدار و با یک توافق متوازن که به نفع تمام افغان‌ها و همراه با آتش‌بس باشد،  تنها راه پیش روست. او در پایان بار دیگر بر حمایت اتحادیه اروپا از مردم افغانستان تاکید کرد.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول