اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

برداشت‌های سلیقه‌ای در فعالیت‌های اقتصادی مانع توسعه است

استاندار مرکزی با بیان اینکه برداشت‌های سلیقه‌ای در فعالیت‌های اقتصادی مانع توسعه است، گفت: بهبود فضای کسب و کار در استان ماحصل تعامل و همکاری بخش دولت و خصوصی است.

برداشت‌های سلیقه‌ای در فعالیت‌های اقتصادی  مانع توسعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سید علی آقازاده عصر امروز در نشست شورای گفت‌وگوی بخش دولت و خصوصی اظهار داشت: تمام فعالیت‌های اقتصادی استان باید منطبق با قانون باشد و از برداشت‌های سلیقه‌ای اجتناب شود.

وی افزود: برگزاری منظم جلسات شورا سبب شده که سال جاری شاهد بهبود فضای کسب و کار نسبت به سال گذشته باشیم که این مهم به واسطه مشارکت دولت، بخش خصوصی و به ویژه تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی است.

استاندار مرکزی گفت: بهبود فضای کسب و کار در استان ماحصل تعامل و همکاری بخش دولت و خصوصی است.

نماینده عالی دولت تصریح کرد: عملکرد مثبت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در سال جاری، سبب شده استان مرکزی بین ۱۰ استان اول کشور قرار گیرد که امید است با برداشتن گام‌های مثبت و موثرتر در این مسیر بتوان شاهد بهبود رونق اقتصادی استان باشیم.

آقازاده تصریح کرد: آماری که در این شورا در خصوص بهبود فضای کسب و کار استان مطرح شد نسبت به دیگر استان‌ها امیدوار کننده است و باید تلاش کنیم این وضعیت را بهبود ببخشیم.

وی با اشاره به تحریم‌های حاکم بر کشور نیز گفت: شاید شرایط  تحریم حاکم بر کشور را هر کشور دیگری داشت؛ تسلیم محض می‌شد چرا که آمریکا سعی داشت با تحریم‌های کمرشکن ایران را به زانو درآورد که در نیل به اهداف شوم خود ناکام ماند. ‌

استاندار مرکزی با اشاره به مشکلات صنایع بزرگ بیان داشت: تا یک ماه آتی اخبار بسیار خوب و امیدوار کننده ای در خصوص تعیین تکلیف صنایع تولیدی استان اطلاع رسانی می شود.

آقازاده خاطرنشان کرد: شرکت هپکو افتخار صنعتی کشور است و امید است  یک ماه آتی مشکل این شرکت برای همیشه و به طور ریشه ای رفع شود و همچنین دغدغه کارگران، مردم و مسوولان استان در این واحد تولیدی استان به طور کامل برطرف شود.

دولت هوشمند از فساد جلوگیری می کند

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت نیز در این نشست گفت: شرایط تحریم، سبب شده  فشارها بیشتر متوجه تولیدکنندگان باشد که باید در شرایط کنونی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

سید مهدی مقدسی افزود: در شرایط کنونی باید از ظرفیت دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان بیشترین بهره گیری را کرد تا محور توسعه در کشور و به تبع آن در استان ملموس باشد.

وی با اشاره به آمار پایش ملی بهبود کسب و کار در کشور نیز گفت: رتبه کشور در این راستا سال 2019 رتبه ۱۲۸ بوده است و این در حالی است که در 2018 رتبه کشور ۱۲۴ بوده است که شاهد چهار پله سقوط هستیم و با توجه به اینکه در بسیاری از علوم و فناوری ها سرآمد هستیم اما در بهبود فضای کسب و کار این رتبه افتضاح است.

مقدسی تاکید کرد: باید فضای  کسب و کار را بهبود و با کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه قیاس کرد که در این راستا باید روش ها و فرآیندها را اصلاح کرد.

وی با بیان اینکه یکی از این روش ها، توجه ویژه به دولت هوشمند است، افزود: دولت هوشمند از فساد جلوگیری می کند و شفاف سازی صورت می گیرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در بهارستان خاطرنشان کرد: استان مرکزی به عنوان پایلوت رتبه پایش ملی  فضای کسب و کار کشور را مطرح کند و در این راستا اقدامات موثری انجام دهند که نتایج مثبت را در سطح ملی مشاهده کنیم.

 شاهد بهبود فضای کسب و کار در استان باشیم

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع معادن و کشاورزی استان نیز با اشاره به سی و هفتمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون شش نشست  برگزار شده که تعامل بخش دولت و خصوصی سبب شده شاهد بهبود فضای کسب و کار در استان باشیم.

منوچهر توسطی افزود: در این نشست سه دستور کار مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و بخشنامه ای در راستای بررسی  موانع موجود در مسیر صادرات از سوی دولت ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: صادرات زیر یک میلیون دلار با ارز نیمایی مبادله می شود که دولت قصد دارد آن را حذف کند اما پیشنهاد بخش خصوصی این است که در راستای افزایش صادرات غیرنفتی این اقدام صورت نگیرد.

توسطی با اشاره به دستورالعمل دوم این شورا گفت: هزینه های اداره کل راهداری و  حمل و نقل جاده ای استان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است که با وجود تورم و هزینه های بالا پیشنهاد شد اقدامات موثری در راستای کاهش نرخ حمل بار صورت گیرد. 

وی افزود: انتظار می رود بر اساس قانون حمل و نقل کالا  توافقی فی مابین صاحبان بار و شرکت های حمل و نقل صورت گیرد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول