اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

حال المپیادی‌ها خوب نیست

معاون مرکز استعدادهای درخشان گفت: حال المپیادی‌ها خوب نیست و آینده‌سازان کشور جایشان در اداره کشور خالی است.

حال المپیادی‌ها خوب نیست

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مراسم تجلیل از مدال آوران المپیادهای علمی سال 1397 با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

عنایت سالاریان معاون مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در این مراسم اظهار کرد: امروز روزی است که همه ما در جامعه یک بار دیگر به سرمایه‌های آینده توجه می‌کنیم.

وی ادامه داد: حال المپیادی‌ها خوب نیست اما المپیاد حالش خوب است؛ از 8 المپیاد در سال 96 به 15 المپیاد در سال 98 رسیده‌ایم.

سالاریان افزود: با 4 میزبانی موفقیت آمیز در المپیادها، برای برای 5 میزبانی آینده آماده ایم.

وی ادامه داد: حال المپیادی‌ها خوب نیست و آینده سازان کشور جایشان در اداره کشور خالی است؛ المپیادی ها به اندازه لازم در آینده کشور جایی ندارند.

وی در ادامه بیان کرد: امروز به دلیل طبقاتی شدن آموزش بیش از 86 درصد المپپادی از 7 استان کشور هستند و طی 8 سال گذشته یک میلیون نفر در المپیادها شرکت کردند و 2 هزار و 700 نفر از آنها شخصیت‌های مستعدی  شدند که جای اینها در چرخه مدیریتی کشور خالی است. 

سالاریان افزود:  باید برنامه‌ریزی شود تا امکانات و منابع برای مناطق دور دست را افزایش دهیم؛ متاسفانه با ادغام غیر علمی مرکز دانش پژوهان مواجه شدیم و چاره ای جز بازگشت باشگاه دانش پژوهان به سال 77 نیست. دسترسی به منابع برای دانش پژوهان کم است.

وی ادامه داد: فرایند اعزام  بسیار سخت و دشوار و گاهی با استرس فراوان انجام می شود.

سالاریان گفت: اگر قرار است المپیاد به گذشته برگردد به گفته حداد عادل باید استقبال از آنها با شور و شوق مردم باشد و تلاش برای آنها متوقف نشود. باید المپاد ادبی جهانی شود و مرکز دانش پژوهان باید به شرایط سال 70 بازگردد.

غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز در این مراسم اظهار کرد: بعد از توجه جهانیان به المپیادی‌ها، عزممان را جزم کردیم که المپیاد را در کشور ریشه‌دار کنیم.

وی افزود:  المپیاد شبیه ورزش قهرمانی است و ورزش قهرمانی همیشه پیشران ورزش عمومی است چرا که ده‌هاهزار نفر در این مسابقات شرکت می‌کنند و نهایتا 10 نفر به موفقیت می‌رسند و بهره المپیادها هم مثل همین ورزش‌هاست.

حداد عادل ادامه داد: شرایط امروز کشور ما به صورتی است که اعلام کرده‌ایم می خواهیم مستقل باشیم؛ ملت ایران می‌فهمد که آمریکا می خواهد با این ملت چه بکند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در ادامه بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان ما در این چند ساله از چند هزار عدد فراتر رفته است که به برکت همت جوانان است. 

حداد عادل افزود: کار در ایران سخت تر از دیگر کشورها است.

وی گفت: المپیادها کلید ما در کشور هستند؛ مسؤولان باید به قهرمانان علمی به اندازه ورزشی اهمیت دهند.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول