اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

719 هزار جلد دفتر دولتی در کرمانشاه توزیع می‌شود

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: 719 هزار جلد دفتر دولتی به استان اختصاص یافته است.

719 هزار جلد دفتر دولتی در کرمانشاه توزیع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مجموع دفاتر دانش‌آموزی تولید شده با تامین ارز 4 هزار و 200 تومانی، بالغ بر 15 میلیون جلد است که بیش از 2 میلیون و 203 هزار جلد آن به دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی به تعداد پنج جلد به ازای هر دانش‌آموز اختصاص یافته است.

50 درصد از این دفاتر به استان‌های محروم همچون کردستان، لرستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، ایلام، بوشهر، هرمزگان و کهکیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.

سهم استان کرمانشاه از این تعداد به گفته معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با وجود 325 هزار دانش‌آموز در استان، 719 هزار جلد با اولویت توزیع با نهادهای حمایتی و سپس مدارس مناطق محروم، حاشیه‌نشین، کم برخوردار و کم بضاعت است.

احسان باقرخانی سهم دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی استان را حدود 68 هزار جلد اعلام کرد و افزود: قیمت این دفاتر طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور به ترتیب دفترچه 40 برگ، یک‌هزار و 700 تومان، 60 برگ، 2 هزار و 500 تومان، 80 برگ، 3 هزار و 400 تومان و دفترچه 100 برگ، 4 هزار و 200 تومان تعیین شده است.

در مورد توزیع نوشت‌افزار براساس آمار اعلامی انجمن صنفی کارفرمایی تولید کنندگان نوشت‌افزار کشور، تعداد 440 هزار قراص (هر قراص 144 عدد) مداد مشکی و رنگی، 200 هزار قراص مداد پلیمری و 20 میلیون خودکار آماده توزیع در استان‌هاست.

باقرخانی در این خصوص، اضافه کرد: 6 عدد مداد و 2 عدد خودکار نیز به همراه دفاتر به دانش‌آموزان جامعه هدف استان اهدا می‌شود.

وی در خصوص چگونگی توزیع این دفاتر در ادامه به خبرنگار فارس، گفت: توزیع دفاتر در استان‌ با هماهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش و بر حسب تعداد دانش‌آموزان مدارس مورد نظر بین سه تا چهار مرحله صورت می‌گیرد.

باقرخانی سهم هر دانش‌آموز را حداکثر پنج جلد عنوان کرد و افزود: سهم شهرستان‌ها نیز بر حسب درصد تعداد دانش‌آموزان طبق اعلام آموزش و پرورش ارسال می‌شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول