اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

باتمانی: آقایان دوست دارند فقط المپیک را از نزدیک ببینند/ کسی به فکر بوکس نیست!

دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا گفت: آقایان به فکر بوکس نیستند؛ چون دوست دارند خودشان حداقل برای یک بار هم که شده المپیک را از نزدیک ببینند و بعد از آن بوکس را به فرد دیگری بسپارند و بروند و به کار و زندگی‌‌شان برسند.

باتمانی: آقایان دوست دارند فقط  المپیک را از نزدیک ببینند/ کسی به فکر بوکس نیست!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان از روز دوشنبه با حضور 365 بوکسور از 78 کشور در یکاترینبورگ روسیه آغاز شده و تیم ملی بوکس ایران با 6 ملی پوش راهی این دوره از مسابقات شد که متاسفانه  تمام 6  ملی پوش کشورمان شانس رسیدن به مدال جهانی را از دست دادند و از گردونه رقابت‌ها حذف شدند.

بیژن باتمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که مسابقات بوکس قهرمانی جهان به پایان رسید، نظر شما در مورد مبارزات اعضای تیم ملی در این رقابت‌ها چیست، گفت: مسابقات جهانی به خوبی برگزار شد و من از فضای مجازی مبارزات ملی‌پوشان را دیدم؛ باید قبول کنیم که سطح بوکسورهای آسیایی خیلی بالا رفته و متأسفانه بچه‌های ما علی‌رغم اینکه در مسابقات جهانی حضور داشتند اما 90 درصد مبارزات آنها با بوکسورهای آسیایی بود و نتایج کسب شده در روسیه به هیچ عنوان راضی کننده نیست. البته سطح بوکس آسیا بالا رفته و ملی‌پوشان ما از آسیایی ها فاصله گرفته‌اند و این دلیل اصلی شکست بوکسورهای ما بود. ما از آسیا نسبت به سال‌های قبل جا مانده‌ایم و این خطرناک است. بوکسورهای قزاقستان، ازبکستان و چندکشور دیگر از بهترین‌های دنیا هستند. این‌ها در هر رویدادی حضور داشته باشند، مبارزه با این بوکسورها کار سختی است. اگر دقت کرده باشید در مسابقات جهانی و المپیک بیشترین سهم مدال برای آسیایی‌ها است.

داترنده مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: کشورهای آسیایی خوب شده‌اند، آنها طی سال‌های اخیر مدال‌های خوبی را در المپیک به دست آوردند و این کار را برای ما دشوار کرده است، چون ما از سطح فنی عقب ماند‌ه‌ایم. قزاق‌ها در المپیک قبل سه مدال طلا کسب کردند. 

بوکسور سابق تیم ملی در پاسخ به این سؤال که به نظر شما برای رشد و بهبود شرایط بوکس ایران چه تغییراتی در بوکس ایران باید ایجاد شود تا این ناکامی ها تمام شود، گفت: من مسئولان فعلی فدراسیون را قبول ندارم. آقایان به فکر بوکس نیستند؛ چون دوست دارند خودشان حداقل برای یک بار هم که شده المپیک  را از نزدیک ببینند و بعد از آن بوکس را به فرد دیگری بسپارند و بروند و به کار و زندگی‌‌شان برسند. فدراسیون یک نفر را می‌خواهد که قدرت تصمیم‌گیری داشته باشد. دوستان فقط به این فکر می‌کنند که 2 تا 3 سهمیه بگیرند تا کنار ملی‌پوشان چند نفر هم به المپیک اعزام شود. از همین حالا هم سر المپیک رفتن در فدراسیون به گیر و ببند است.

دارنده مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا در پاسخ به این سؤال که کادر فنی و مسئولان فدراسیون از حذف 6 ملی‌پوش راضی هستند، چون مدعی هستند چند پیروزی هم  در این مسابقات داشته‌اند، آیا به نظر شما این موضوع قابل قبول است یا خیر، گفت: کشورهای عربی در هیچ رشته ورزشی مطرح نیستند اینکه ما بخواهیم با شکست کشورهای عربی افتخار کنیم و بگوییم نتیجه خوب بوده اصلاً قابل قبول نیست. در دورانی که من مبارزه می‌کردم کشورهای عربی در مسابقات بین‌المللی نهایتاً خیلی اگر تلاش می‌کردند یک رانت می‌توانستند مبارزه کنند، حالا هم شکست کشورهای عربی واقعاً افتخار نیست ما وقتی می‌توانیم به نتایج افتخار کنیم که بوکسورهای قزاق و ازبک را بتوانیم شکست دهیم. ما در مسابقات جهانی نتوانستیم بوکسورهای مطرح دنیا را شکست دهیم که این نتیجه ضعیف است. 

باتمانی در پاسخ به این سؤال به نظر شما در تیم ملی بوکس جوانگرایی صورت گرفته است یا خیر، گفت: آقایان مدعی هستند که در بوکس ایران جوانگرایی شده اصلاً هم این‌طور نیست،‌ من سال 2000 بوکس را کنار گذاشتم و در حال حاضر نیز شاهدیم در بعضی از اوزان  از بوکسورهای آن زمان نیز استفاده می‌شود. شوریان خیلی سال است که در تیم ملی فعالیت می‌کند و اگر به جای او که در وزن 91 کیلوگرم به این مسابقات اعزام شده پوریا امیری از کرمانشاه اعزام می‌شد قطعاً نتیجه بهتر از این می‌شد. امیری بازی‌های خوبی در مسابقات قهرمانی آسیا از خود به نمایش گذاشت، اما آقایان او را کنار گذاشتند و پیر و پاتال را به مسابقات اعزام کرد‌ند، کجای این کار جوانگرایی است که آقایان مدعی هستند؟!

دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا در پاسخ به این سؤال که برای خروج از این بحران به نظر شما چه راهکاری باید ارائه شود تا بوکس به روزهای درخشان خود بازگردد،‌گفت: یکسری از آقایان که در فدراسیون مسؤولیت دارند در حد و اندازه رئیس هیأت یا در نهایت مدیرکل یک استان خیلی کوچک هستند،‌ در حال حاضر هیچ راهی وجود ندارد که ما تا المپیک بتوانیم بوکس را تغییر دهیم، زمان زیادی تا المپیک داریم و بهتر است با همین کادر فنی ادامه دهیم، چون تغییرات در کادر فنی پس از قهرمانی آسیا ضربه بزرگی به تیم ملی زد و هیچ تحولی هم در بوکس ایجاد نشد، پس بهتر است با همین روند بوکس ایران به کار خود ادامه دهد.

باتمانی در پاسخ به این سؤال که حضور مربی خارجی در رأس تیم ملی بزرگسالان آیا می‌تواند به بوکس ایران کمک کند یا خیر، گفت: بوکس ایران نیازی به سرمربی خارجی ندارد، باید مربی خارجی در رده‌های پایه به ایران دعوت شود تا آنها برای مربیان ایرانی کلاس آموزشی برگزار کند. بوکسورهایی که عملکرد خوبی در مسابقات دارند به خاطر هوش و ذکاوتی است که خودشان دارند و اصلاً اگر نتیجه‌ای هم کسب کردند هیچ دخل و تصرفی به مربی ندارد. اگر شاهین موسوی مقابل حریفان خود نتیجه کسب کرد این به خاطر همان هوش بالایی است که داشته، البته نباید فراموش کنیم در وزن 60 کیلو به بالا اصلاً سابقه شکست به چشم بادامی‌ها را نداشته‌ایم. به اعتقاد من موسوی تنها بازیکنی بود که با تکیه بر تجربیاتش توانست مبارزه کند. وقتی من مبارزات ملی‌پوشان را نگاه می‌کردم تصورم بر این بود که سابقات قهرمانی آسیا در حال برگزاری است، چون حریفان ملی‌پوشان ما تقریباً 90 درصد آسیایی بودند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول