اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

توسعه تعاون و مشاغل گروهی نیاز اصلی لرستان است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه تامین و توزیع کالا از طریق تعاونی همیشه رضایت مردم را در پی داشته است، گفت:برای جلب رضایت مردم باید به تعاونی‌ها بیشتر اعتماد کنیم و زمینه ایجاد مشاغل گروهی و تعاون را فراهم کنیم.

توسعه تعاون و مشاغل گروهی نیاز اصلی لرستان است

علی آشتاب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با بیان اینکه تعاون یک ضرورت اجتماعی است، عنوان کرد:برای پیشبرد بهتر در حوزه تامین و توزیع کالا و رفع بیکاری که یکی از معضلات اصلی لرستان است، باید برای ایجاد مشاغل اقتصادی گروهی و تعاون تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: در راستای اشتغال زایی در لرستان امسال یک هزار و 152طرح موفق به عقد قراداد و دریافت تسهیلات شده‌اند که بهره برداری از این طرح ها باعث ایجاد 6هزار فرصت شغلی در سطح استان می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار کرد: دانشجویان و دانش آموزان نیروی کار آینده کشور محسوب می‌شوند و اکنون در لرستان بیش از 11 تعاونی آموزشگاهی از ظرفیت دانش آموزان و دانشجویان تشکیل شده است.

آشتاب عنوان کرد: روستاها باید به کانون تولید اشتغال و تعاون تبدیل شوند و اکنون در 89 تعاونی روستایی استان ،927 نفر در حال فعالیت هستند.

این مسئول با بیان اینکه نیمی از جمعیت لرستان را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در بحث تعاون و کار گروهی، فعالیت و مشارکت بانوان است که بیشترین فعالیت آنها در حوزه صنایع دستی است.

وی در پایان به تجلیل از تعاونی‌های برتر لرستان در جشنواره‌ای که به این منظور برگزار شد اشاره و اظهار کرد: یک هزار و 40تعاونی در جشنواره ثبت نام کردند که در نهایت 24 تعاونی در 25 گرایش به عنوان تعاونگران برتر برگزیده شدند و از آنها تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول