اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

بیش از 40 هزار «معلول» در کرمانشاه زیر پوشش بهزیستی است

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از وجود بیش از 40 هزار معلول در این استان خبر داد و گفت: پیگیر مطالبات جامع معلولان هستیم.

بیش از 40 هزار «معلول» در کرمانشاه زیر پوشش بهزیستی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، فاطمه رضوان‌مدنی ظهر امروز در ستاد مناسب‌سازی استان کرمانشاه که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری با موضوع هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی برگزار شد از وجود بیش از 40 هزار معلول در استان خبر داد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به انجام ارزیابی مناسب‌ سازی توسط فرمانداری‌ها و آموزشگاه‌ها گفت: در استان کرمانشاه سه بانک به این جامعه هدف خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی معلولان را شامل معلولیت جسمی حرکتی، بینایی، شنوایی و روانی عنوان کرد و افزود: پیگیر مطالبات جامع معلولان هستیم، برای رفاه بیشتر آن‌ها پیشنهاد شده از بودجه عوارض نفت و گاز و جرائم رانندگی مقداری از بودجه را برای مناسب‌ سازی اختصاص داده شود.

رضوان‌مدنی خواستار مناسب‌ سازی در مراکز  عمومی روستاها شد و گفت: در شهرستان‌ها فرمانداران زیاد به بحث مناسب‌سازی بها نمی‌دهند.

وی از حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در دفتر سامد خبر داد و افزود: در مناسب‌سازی حمل و نقل ناوگان درون شهری و برون شهری باید از هر 10 دستگاه یک دستگاه مناسب سازی برای افراد مسن و معلولان تدارک دیده شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از شهرداری‌ها خواست هر سه ماه یک‌بار لیست ساختمان‌های مناسب‌سازی نشده را به استانداری معرفی کند.

وی تاکید کرد: جلسات مناسب‌سازی در شهرستان‌های استان با حضور فرمانداران و مدیران بهزیستی شهرستان‌ها  برگزار و گزارش شود.

گفتنی است، در این جلسه جلسات مناسب سازی فصلی اعلام شد، اما در راستای تسریح در کار قرار است هفته آینده یک جلسه اختصاصی با حضور مسؤولان و شهرداری‌ها برگزار شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول