اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

شهید زدایی ریشه در اتاق فکرهای جریان خاص دارد/ فرزندان امام خامنه‌ای در برابر شهیدزدایی سکوت نمی‌کنند

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز با بیان اینکه مزین کردن تابلوها به نام شهید کوچک ترین کاری است که برای پاسداشت خون شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان است، گفت: حذف نام و یاد شهدا موجب شاد شدن دشمنان نظام و انقلاب و قطع ارتباط نسل جوان با شهدای گرانقدر می شود که این خطری برای انقلاب است.

شهید زدایی ریشه در اتاق فکرهای جریان خاص دارد/ فرزندان امام خامنه‌ای در برابر شهیدزدایی سکوت نمی‌کنند

حسین کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز در پاسخ به این سوال اینکه جریان شهید زدایی که چند سالی است در برخی از کلان شهرها دنبال می شود، در چه راستای انجام می شود؟، اظهار داشت: مدتی است که در برخی نقاط کشور شهرداری ها با اقدام مشکوکی شروع به حذف نام شهدا کرده‌اند. حال آنکه امامین انقلاب و عموم جامعه همواره به شهدا عنایت واحترام خاصی دارند و همگان میدانند که درخت انقلاب ثمره خون شهیدانی است که پای آن ریخته شده، در سرتاسر دنیا، قهرمانان ملی مورد تکریم جامعه هستند و در کشور ما شهدا این قهرمانان بی ادعا هستند.

وی در ادامه در پاسخ به این سووال اینکه چرا از نام شهید می‌هراسند؟، اضافه کرد: برخی مدافعان حذف نام شهدا مدعی‌اند به علت طولانی شدن متن تابلو، اقدام به حذف نام شهید کرده‌اند، در حالی که باید از آقایان پرسید پس چرا اقدام به حذف نام طولانی اشخاصی مثل استاد فلان بن فلان نمی‌کنند و توجیه مسخره بالا بودن سرعت رانندگان و عدم توانایی در خواندن تابلو را برای حذف واژه شهید عنوان می‌کنند.

این فعال دانشجویی دانشگاه تبریز در ادامه با تاکید بر اینکه البتّه اگرشهدا نبودند، و شما هم زنده و سالم بودید!، باید به فکر بازسازی در و دیوار و خیابان‌های شهر می‌بودید، نه به فکر مشکل خواندن تابلو توسط رانندگان، خاطرنشان کرد: چنین اقداماتی تازه نیستند و در زمان دولت اصلاحات که با دولت فعلی نیز قرابت‌های خاصی دارد، اتّفاق افتاده بود که با هوشیاری و اطلاع رسانی به موقع آتش به اختیاران و عدم پذیرش عموم جامعه این دسیسه شیطانی ابتر ماند.

وی اضافه کرد: در آن زمان هم توجیه خنده‌داری با این بهانه که افتادن تابلوی مزیّن به نام شهدا یا نوشتن آدرس به نام شهید روی کاغذ، توهین به ایشان است، اقدام به حذف نام شهدا از تابلوها کرده بودند. این طرح و طرح‌هایی از این قبیل که برای حذف نام و یاد شهدا و از بین بردن روحیه ایثار و شهادت طراحی شده‌اند، موجب شاد شدن دشمنان نظام و انقلاب و قطع ارتباط نسل جوان با شهدای گرانقدر می‌شود که این خطری برای انقلاب است.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود تاکید کرد: مزین کردن تابلوها به نام شهید کوچک‌ترین کاری است که برای پاسداشت خون شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها می‌توان انجام داد که به تعبیر مقام معظّم رهبری "زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست."

به گفته وی آنها که غدیر را دفن کردند 1400 سال هست تلاش کرده اند، عاشورا و شهادت را نیز دفن کنند و زهی خیال باطل که عاشورا باز تولید غدیر بود و شهادت راهی است که از چشمه غدیر می‌جوشد و انسان خاکی را به ما ورای آسمان پیوند می‌دهد آنها که از نام شهید می‌هراسند و در فکر حذف نام شهید هستند بهتر است دوباره رگ و ریشه خود را بررسی کنند چرا که فطرت انسان‌های معمولی محال است، از قهرمانان جانباخته در راه آزادگی حالشان به هم بخورد.

وی در نهایت تاکید کرد: فرزندان بسیجی امام خامنه‌ای در صورت عدم اصلاح رویه ضد فرهنگی موجود که ریشه در اتاق فکرهای جریان خاص دارد، اقدامات آتش به اختیار خود را ادامه خواهند داد و به تغییر نام تابلوها بسنده نخواهند کرد.

انتهای پیام/ 60023/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول